فونیکسریمکسبهتام

ترافیک روان در محورهای استان سمنان

عصر خودرو- آسمان استان سمنان همزمان با دومین روز از تعطیلات عید فطر و آغاز موج سفرهای تابستانی، آفتابی است و پدیده خاصی برای آسمان این استان طی ساعات آینده گزارش نمی شود.

ترافیک روان در محورهای استان سمنان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در دومین روز از تعطیلات عید سعید فطر و همزمان با اوج گیری موج نخست سفرهای تابستانی زائران حرم رضوی، مشکل ترافیکی خاصی برای محورهای استان سمنان گزارش نشده و تنها مسیرهای ییلاقی استان شامل سمنان-شهمیرزاد، شاهرود-توکستان و شاهرود-آزاد شهر حدفاصل ورودی جنگل ابر با ترافیک نیمه سنگین، اما روان روبرو است.

    میانگین دمای هوای هشت شهرستان استان سمنان هم اکنون 27درجه سانتی گراد بالای صفر و آفتاب، برای شهر سمنان دمایی 30درجه بالای صفر را به ارمغان آورده است.

    همچنین دمای هوای این شهر طی روزهای آینده با کمی کاهش به 25درجه بالای صفر می رسد و گرد وغبار، وزش باد و هوایی خاک آلود پدیده غالب آسمان سمنان طی شامگاه پنج شنبه و صبح جمعه خواهد بود.

    از سوی دیگر تمام محورهای موصلاتی منتهی به سمنان از ترافیک روان و وضعیت جوی پایدار برخوردار هستند؛ بنا به اعلام سامانه اطلاع رسانی راهور ناجا در محورهای سمنان-شهمیرزاد و بالعکس، سمنان-آهوان-دامغان و برعکس و همچنین سمنان-سرخه و برعکس، تردد روان، اما محور فولاد محله به دلیل حضور مسافران و گردشگران در مناطق ییلاقی نسبتا شلوغ گزارش می شود.

    هوای مطبوع شاهرود و دامغان میزبان مسافران

    شاهرود اما شرایط نسبتا بهتری را نسبت به سمنان تجربه می کند هم اکنون دمای هوای این شهر23درجه بالای صفر گزارش شده است اما وزش باد 14کیلومتر بر ساعت و رطوبت51درصد، هوایی نسبتا مطبوع را برای این شهرستان شرق نشین مهیا ساخته تا جایی که بنا به اعلام سازمان گردشگری، در24ساعت گذشته بیش از 21هزار نفر به این شهر وارد و شش هزار گردشگر بومی، داخلی و خارجی تنها از مناظر جنگل ابر و ییلاق شمالی شاهرود بهره مند شدند.

    گفتنی است افزایش ابر و کاهش محسوس دما طی ساعات آینده پدیده غالب هوای شاهرود خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا در این شهرستان به ترتیب 32 و 22 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

    محورهای مواصلاتی شاهرود نیز وضعیت مطلوبی دارند و تنها پدیده غالب این راه ها ترافیک نیمه سنگین محور توکستان و آزاد شهر به شاهرود و برعکس بود که دلیل عمده آن حضور گردشگران در تفرجگاه های شمالی این شهرستان بیان شده اما در سایر محور ها از جمله شاهرود-دامغان و برعکس و شاهرود-میامی و برعکس ترافیک روان گزارش می شود.

    هوای دامغان نیز از صبح پنج شنبه یکی از بهترین شرایط خود در فصل تابستان را تجربه می کند هم اکنون دمای هوای این شهرستان 28درجه بالای صفر و رطوبت47درصد گزارش شده و از سوی دیگر دمای هوا در دیباج و ییلاق چشمه علی همزمان با صبح امروز 17درجه بالای صفر اعلام شده که این شرایط، حضور گردشگران و افزایش حجم تردد مسافران تابستانی در محور دامغان-دیباج-کیاسر را افزایش داده است.

    از سایر راه های مواصلاتی دامغان نیز خبر می رسد تردد وسایط نقلیه بدون مشکل خاصی در حال انجام است همچنین سامانه های هواشناسی نشان می دهند که آسمان این شهرستان در ساعات آینده و ابتدایی صبح جمعه شاهد حضور ابرها و کاهش دما خواهد بود و توصیه پلیس راهور ناجا به رانندگان وسیله نقلیه انتخاب ساعت صحیح برای تردد در مسیر کیاسر-دامغان و برعکس است.

    گرمسار گرمترین شهر استان سمنان

    گرمسار یکبار دیگر طی روزهای این هفته، لقب گرمترین شهر استان را به خود اختصاص داد دمای هوای این شهر همزمان با صبح پنج شنبه 30درجه بالای صفر گزارش شده که این میزان، طی ساعات آتی افزایش خواهد یافت از سوی دیگر آسمان این شهرستان طی امروز و فردا با پدیده خاصی مواجه نخواهد بود و تنها گرد و غبار و خاک در برخی موارد، ممکن است در آسمان این شهرستان پدیدار شود.

    راه های مواصلاتی این شهرستان در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه به خصوص در فاصله بین شهرهای ایوان کی-آرادان کمی با مشکل ترافیک روبرو شده بود اما از صبح پنج شنبه تمام محورهای مواصلاتی گرمسار به سمت تهران و سمنان بدون مشکل خاصی پذیرای مسافران است.

    میامی نیز امروز آسمان ابری همراه با نسیم ملایم و رطوبت47درصدی را تجربه می کند مردم این شهر، ساعات ابتدایی روز پنج شنبه را با نسیمی خنک آغاز کردند اما دمای این شهرستان طی ساعات آتی کم کم افزایش خواهد یافت.

    از کالپوش خبر می رسد که دمای هوای این بخش در دشت شاد به 21درجه بالای صفر رسیده و تردد در محورهای ورودی دشت شاد و حسین آباد به دلیل حضور حجم قابل توجهی از گردشگران کمی با ترافیک روان مواجه شده است.

    حضور چشم گیر مسافران تابستانی و گردشگران در این منطقه از نکات قابل ملاحظه ییلاق شمالی میامی بود اما سایر راه های مواصلاتی این شهرستان اعم از میامی-جاجرم، میامی-شاهرود و میامی-داورزن بدون پدیده ترافیکی خاص، آماده پذیرایی از مسافران تابستانی هستند.

    مسافران در راه های استان سمنان احتیاط کنند

    600کیلومتر از محور یکهزار کیلومتری تهران-مشهد در استان سمنان قرار دارد که 90 درصد از این راه ها در حاشیه کویر واقع شده اند این عامل در کنار فاصله زیاد بین شهرهای استان، باعث می شود تا چشم رانندگان با توجه به نبود جاذبه های بصری قابل توجه، بسیار خسته شده و یکنواختی مسیر بعضا مشکلاتی را برای رانندگان غیر بومی به وجود می آورد لذا توصیه راهور ناجا برای تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان استراحت 15دقیقه ای به ازای هر 90دقیقه رانندگی است.

    بیش از 40درصد حوادث رخ داده در راه های استان سمنان بر اثر واژگونی گزارش می شوند که خواب آلودگی، خستگی و عدم کنترل وسیله نقلیه مهمترین عامل این قبیل سوانح هستند لذا در ماه های گرم سال به رانندگان توصیه می شود تا نسبت به استراحت کافی، انتخاب ساعت مناسب برای تردد و همراه داشتن آب، سوخت کافی، ضدجوش و اطمینان از سلامت خودرو، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

    انتخاب نادرست مسیر و ساعت حرکت می تواند در ساعات میانی روز که هوا در اوج گرمای خود به سر می برد در مسیرهایی مانند سمنان-آهوان، میامی-ابراهیم آباد، شاهرود-توسکستان و شاهرود-آزادشهر، خودرو را دچار نقص فنی کند.

    رعایت سرعت و فاصله مطمئنه دیگر توصیه پلیس راهور ناجا به مسافران تابستانی است.

    جنگل ابر، جنگل اولنگ، آبشار مجن، حسین آباد کالپوش و جنگل های دشت شاد، چشمه علی دامغان، غار شیربند، دیباج، مسجد تاریخانه، بازار سمنان، امامزاده یحیی(ع)، شهمیرزاد و ده ها مکان تفریحی دیگر از جاذبه های گردشگری استان سمنان هستند.

        Facebook
        Twitter
        Google+
        ارسال به

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو