فونیکسریمکسبهتام

از ۱۹ تیرماه اجرایی می‌شود

قطع فروش بلیت کاغذی در همدان

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از اجرای طرح قطع فروش بلیت کاغذی از ۱۹ تیرماه در همدان خبر داد.

قطع فروش بلیت کاغذی در همدان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد پوروخشوری در همدان با اشاره به افزایش کرایه‌های اتوبوس و حذف بلیت کاغذی در همدان اظهار کرد: ماه گذشته کرایه اتوبوس‌ها از 250 تومان به 300 تومان رسید.

    وی با بیان اینکه شورای شهر ما را ملزم کرده، از روزی که کرایه‌ها افزایش پیدا می‌کند به مدت یک ماه بلیت کاغذی حذف شود، گفت: 20 خردادماه کرایه‌ها افزایش پیدا کرد و در نتیجه از 19 تیرماه سال جاری بلیت کاغذی حذف می‌شود.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه در دو روز تعطیل عید فطر تمام باجه‌های بلیت کاغذی از شهر همدان جمع‌آوری شدند، گفت: از روز بعد از عید هیچ باجه‌ای اقدام به فروش بلیت کاغذی نمی‎کند.

    وی ادامه داد: البته ممکن است برخی از مردم تعدادی بلیت خریداری کرده باشند که این بلیت‎ها به مدت یک هفته اعتبار خواهد داشت.

    پوروخشوری بیان کرد: خردادماه سال گذشته استفاده از کارت بلیت الکترونیکی راه‌اندازی شد و در آن ماه 118 هزار تراکنش داشتیم.

    وی ادامه داد: از ماه قبل نیز با اینکه ماه رمضان بود و در این روزها تقریباً سفرهای مردم کمتر می‌شود، تعداد تراکنش از کارت الکترونیک به یک‏‎میلیون و 160 هزار رسید که این نشان می‌دهد استفاده از کارت الکترونیک سیر صعودی دارد.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان علت افزایش تعداد تراکنش از کارت الکترونیک را دو نرخی کردن کرایه‌های اتوبوس‌ دانست و گفت: ما این موضوع را در شورای شهر پیشنهاد دادیم که طی دو هفته پیش در بخش خصوصی عملیاتی شد.

    وی با بیان اینکه اکنون 70 تا 80 درصد مردمی که در خطوط بخش خصوصی تردد می‌کنند از کارت الکترونیک استفاده می‌کنند، افزود: قیمت کرایه اتوبوس مصوبه شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری بود تا کسانی که اقدام به پرداخت پول نقد می‌کنند، 150 تومان بیش از هزینه کارت الکترونیک پرداخت کنند و در نتیجه این موضوع باعث تشویق در استفاده از کارت الکترونیک شود.

    پوروخشوری ادامه داد: اگر در مسیر دولتی نیز بتوانیم استفاده از کارت الکترونیک را نهادینه کنیم اهرم دولتی آغاز می‌شود و کسانی که بیشترین تراکنش را دارند تشویق خواهند شد.

    وی گفت: داخل کارت بلیت‌ها یک کد رهگیری وجود دارد که از روی آن می‌توان مباحث تشویقی مانند شارژ کارت و ... را به کار گرفت.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال استفاده از کارت بلیت را در بین مردم نهادینه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو