فونیکسریمکسبهتام

ترافیک روان در جاده های استان سمنان

عصر خودرو- در واپسین روز از تعطیلات عید سعید فطر مصادف با صبح آدینه و همزمان با بازگشت زائران حرم رضوی به سمت پایتخت، تمام محورهای مواصلاتی استان سمنان با ترافیکی روان مواجه هستند.

ترافیک روان در جاده های استان سمنان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، وضعیت محورهای مواصلاتی استان سمنان همزمان با صبح آدینه و در پایان سفرهای تعطیلات عید سعید فطر، بدون پدیده خاص ترافیکی اعلام شده و مسافران تابستانی بدون هیچ مشکلی در راه های این استان در تردد هستند همچنین آسمان اغلب نقاط استان صاف همراه با وزش باد ملایم گزارش می شود.

    بنا به گزارش سامانه ترافیک سنجی وزارت راه و شهرسازی محورهای توکستان-شاهرود، آزادشهر-شاهرود، کیاسر-دیباج-دامغان و فیروزکوه-سمنان پر ترافیک ترین محورهای استان سمنان هستند و با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز آدینه، امکان سنگین تر شدن ترافیک در این محورها وجود دارد.

    توصیه پلیس راه استان سمنان به هموطنان انتخاب ساعت مناسب برای تردد و موکول نکردن بازگشت از سفرتابستانی به ساعات اوج تردد در محورهای منتهی به تهران است چرا که با نزدیک شدن به شامگاه آدینه امکان افزایش حجم تردد در محورهای استان به طرز قابل توجهی افزوده خواهد شد.

    آسمان سمنان صاف همراه با وزش باد گزارش می شود

    بنا به اعلام سامانه هواشناسی استان سمنان، میانگین دمای هوا همزمان با صبح آدینه در این استان 28درجه بالای صفر است و سمنان با33درجه بالای صفر گرمترین و شهمیرزاد با26درجه بالای صفر سردترین شهرستان لقب دارند از سوی دیگر پدیده غالب آسمان شهر سمنان آسمانی صاف همراه با غبار محلی و در برخی ساعات گرد و خاک گزارش می شود و بیشنیه و کمینه دمای هوای شهر در روز هجدهم تیرماه95، به ترتیب 38 و 27درجه بالای صفر اعلام شده است.

    آسمان شاهرود امام نیمه ابری همراه با وزش باد ملایم است هم اکنون دمای هوای این شهر، 27درجه بالای صفر است و وزش باد14کیلومتر بر ساعت از روزگذشته تا کنون ادامه دارد همچنین کمینه هوای این شهر در ساعات پیش رو به 24درجه بالای صفر خواهد رسید که این میزان، سردترین شب شاهرود در هفته گذشته را برای این شعر به ارمغان خواهد آورد.

    از ییلاق های این شهرستان نیز خبر می رسد محور ورودی روستا و جنگل ابر مانند دو روز گذشته با تردد چشم گیر وسایط نقلیه روبرو است و غالب مصدومان حادثه روز گذشته واژگونی مینی بوس حامل گردشگران از بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان مرخص شده اند اما دست کم پنج مصدوم همچنان در این مرکز درمانی به سر می برند.

    محور اولنگ حدفاصل راهدارخانه گورخان تا گردنه خوش ییلاق نیز با حجم تردد نسبتا سنگین خودرو ها روبرو است اما تردد در این محور و همچنین جاده توکستان-شاهرود حدفاصل شاهکوه تا دو راهی مجن روان گزارش می شود.

    میامی آفتابی است

    آسمان میامی نیز صاف و آفتابی گزارش می شود و دمای هوای این شهر هم اکنون 28درجه بالای صفر عنوان شده است میامی نیز مانند شاهرود وزش باد10کیلومتر برساعت را تجربه می کند و غبار محلس پدیده غالب صبحگاه این شهر بود همچنین بنا به اعلام ایستگاه هواشناسی دشت دانیال، بخش کالپوش و تفرجگاه حسین آباد هم اکنون ترافیکی روان را مشاهده می کند و دمای هوا در این بخش 21درجه بالای صفر عنوان می شود.

    از سوی دیگر بنا به اعلام عضو شورای اسلامی بخش کالپوش در سه روز گذشته چهار هزار گردشگر داخلی و بومی از مناطق ییلاقی بخش کالپوش شامل حسین آباد، دشت دانیال، نامنیک، کرنگ و ... بازدید به عمل آوردند اما با بازگشت مسافران همزمان با اتمام تعطیلات عید فطر، از ترافیک این بخش نیز کاسته شده است.

    آسمان دامغان نیز آفتابی است و دمای هوای این شهر با د. درجه افزایش نسبت به روز گذشته به 30درجه بالای صفر رسیده است همچنین از دیباج و محور کیاسر-دامغان خبر می رسد ترافیک در این جاده نیمه سنگین اما روان گزارش می شود و دمای هوا در این مناطق کوهستانی و پرارتفاع به 23درجه بالای صفر می رشد.

    گرمسار 32درجه بالی صفر را تجربه می کند

    گرمسار که روزگذشته گرمترین شهر استان بود، این عنوان را به سمنان واگذار کرد و با دمای 32 درجه بدون تغییر خاصی نسبت به دیروز، همچنان گرما را تجربه می کند آمار ارائه شده توسط سامانه های هواشناسی در این شهرستان نشان می دهند که هوای گرمسار طی ساعات آتی نیز کاهش نخواهد یافت و وزش باد هفت کیلومتر بر ساعت نیز هوای این شهرستان را خنگ نخواهد کرد.

    ترافیک در محورهای مواصلاتی گرمسار-سمنان و گرمسار-تهران روان گزارش می شود اما نقص فنی دو خودرو باعث به وجود آمدن ترافیک نسبتا سنگین در خروجی این شهر به سمت تهران شده بود که این موضوع در ساعات میانی روز آدینه رفع و هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی این شهر باز هستند.

    شهمیرزاد اما با 26درجه بالای صفر خنکترین شهر استان سمنان لقب دارد هم اکنون آسمان در این شهر آفتابی گزارش شده اما وزش باد 14کیلومتر بر ساعت و رطوبت 32درصد، هوایی نسبتا مطبوع را برای این شهر پدید آورده است محورهای مواصلاتی این شهر نیز به دلیل حضور گردشگران به خصوص از شهر سمنان، با ترافیک نیمه سنگین در ساعات پایانی شب روبرو بوده اما تردد در این محورها به راحتی صورت می پذیرد.

    توصیه پلیس راهور ناجا مانند روزهای دیگر عدم موکول کردن بازگشت از سفرهای تابستانی به روزهای پایانی تعطیلات است و همراه داشتن مایحتاجی مانند آب، سوخت کافی، اطمینان از سلامت خودرو، استفاده از کمربند ایمنی، رعایت سرعت و فاصله طولی مطمئنه و همچنین استراحت به ازای هر 90دقیقه رانندگی را شامل می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو