فونیکسریمکسبهتام

وضعیت جاده‌ها در روز پایانی تعطیلات

عصر خودرو- همزمان با پایان تعطیلات چند روزه عید فطر و پس از موج شدید مسافرت از سمت تهران به استان‌های شمالی کشور، از ساعات نخستین امروز بار ترافیکی روزهای گذشته این بار از سمت این استان‌ها به پایتخت شکل گرفته است.

وضعیت جاده‌ها در روز پایانی تعطیلات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان راهداری در حال حاضر دو استان گیلان و مازندران اصلی‌ترین حجم ترافیکی جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند و اوضاع در دیگر محورها تقریباً عادی است.

    نقشه‌های هوایی سازمان راهداری نشان می‌دهد که در استان مازندران در محور چالوس ترافیک ورودی مرزن‌آباد به سمت کندوان سنگین بوده و تردد به کندی صورت می‌گیرد. در دیگر نقاط این جاده نیز ترافیک نیمه‌سنگین گزارش می‌شود.

    براساس اعلام سازمان راهداری، با هماهنگی پلیس‌راه از ساعت 12 ظهر امروز جاده چالوس از شمال به جنوب یکطرفه شده تا به این ترتیب بخشی از بار ترافیکی این محور کاهش پیدا کند.

    سازمان راهداری همچنین اعلام کرده مسافرانی که از این جاده یا محورهای موازی آن قصد بازگشت به تهران را دارند در صورت امکان، برنامه خود را به روزهای شنبه یا یکشنبه موکول کنند.

    همچنین براساس اطلاعات نقشه‌های هوایی، تردد در محور هراز نیز در برخی نقاط با ترافیک سنگین روبه‌روست. در حال حاضر اوج ترددها در این محور به محدوده پلور ختم شده و حد فاصل پلور تا آبعلی نیز ترافیک نیمه‌سنگین گزارش می‌شود.

    همچنین در حد فاصل آزادراه پردیس- تهران و مسیرهای متصل به شهر رودهن نیز ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.

    در بین محورهای اصلی استان مازندران وضعیت محور فیروزکوه روان‌تر گزارش می‌شود تا جایی که براساس سازمان راهداری از ساری و قائم‌شهر تا سربندان ترافیک این محور نسبتاً روان است و تنها در حوزه سربندان تا دماوند ترافیک نیمه‌سنگین گزارش می‌شود.

    در استان گیلان وضعیت اکثر راه‌ها ترافیک نیمه‌سنگین را نشان می‌دهد. در آزادراه رشت به قزوین در دو محدوده سروان به امامزاده هاشم و رودبار به منجیل ترافیک سنگین و راه‌بندان گزارش می‌شود. در دیگر نقاط این آزادراه‌ها اما ترافیک نیمه‌سنگین و روان گزارش شده است. همچنین در این استان محور آستارا به اردبیل نیز با ترافیک سنگین روبه‌رو شده است.

    در کنار وضعیت متفاوت محورهای شمالی کشور در دیگر استان‌ها ترافیک نسبتاً روان است.

    براساس اعلام سازمان راهداری، تمام محورهای اصلی استان قم وضعیتی نسبتاً روان را تجربه می‌کنند و ترافیک در آزادراه قم- تهران نیز به شکلی نسبتا روان در جریان است.

    وضعیت راه‌ها در استان سمنان نیز روان گزارش می‌شود و از حدفاصل شاهرود تا قم اوضاع راه‌ها روان و از شهر سمنان تا تهران نیز وضعیت ترافیکی نسبتاً روان است.

    وضعیت راه‌های استان قزوین نیز به همین شکل بوده و پس از پایان گره‌های ترافیکی در آزادراه رشت- قزوین، اتصال این استان به کرج و تهران به جز در چند محدوده خاص به شکلی نیمه‌سنگین و روان در جریان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو