فونیکسریمکسبهتام

کشش جهانی به تولید خودرهای برقی

سلطنت الکتریکی

عصر خودرو- در حال حاضر خودروهای برقی سهم کمی از بازار خودرو جهانی دارند. اما طی دو دهه آینده ، در برخی کشورها تنها خودروهای سبز قابل فروش خواهند بود.

سلطنت الکتریکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، تا کنون چندین کشور برنامه خود را در زمینه اتمام فروش خودروهای احتراق داخلی اعلام کرده‌اند.

    کدام کشور اولین خواهد بود؟
    کشور نروژ برنامه ریزی کرده است که تا سال 2025 ، تنها خودروهای بدون آلودگی زیست محیطی تولید کند تا میزان کربن موجود در هوا را کاهش دهد.
    در حال حاضر خودروهای برقی سهم 24 درصدی از بازار خودروهای نروژ را کسب کرده‌اند اما سیاستمداران برای افزایش سهم 100 درصدی خودروهای برقی تا سال 2025 تلاش می کنند.

    هلند نیز در این مسیر قدم بر میدارد و مجلس این کشور طرحی را پیشنهاد داده است تا فروش خودروهای بنزینی و گازوییلی را تا پایان سال 2025 به اتمام رساند. همانند نروژ، هلند نیز مشوق‌های مالی مهمی را باری خودروهای برقی فراهم کرده است و سعی بر آن دارد خودروهای برقی سهم بیشتری از بازار خودرو این کشور را کسب نماید.

    این موضوع برای آلمان کمتر صدق می‌کند و خودروهای برقی سهم کمتری از بازار خودروهای الکتریکی دارند. اما رین بایک، وزیر اقتصاد آلمان؛ اعتقاد دارد که باید فروش خودروهای جدید بنزینی و گازوییلی تا سال 2030 ممنوع شود و خودروهای فاقد آلودگی زیست محیطی تنها راه این کشور برای کاهش 80 درصدی تولید آلودگی کربنی تا سال 2050 است. دولت آلمان تصمیم گرفته که تا سال 2020 تعداد 1 میلیون خودرو برقی در جاده‌های کشور داشته باشد. در حال حاضر خودروهای برقی تنها 1 درصد از بازار خودرو آلمان را در اختیار دارند ولی برنامه مشوق مالی دولت می‌تواند باعث افزایش سهم خودروهای برقی از بازار خودرو آلمان شود.

    جاه‌طلبانه‌ترین برنامه مربوط به دولت هند است که می‌خواهد نه تنها به تولید خودروهای احتراق داخلی تا سال 2030 پایان دهد، بلکه تمام خودروهای موجود در این کشور تا آن زمان الکتریکی باشد. البته این برنامه منوط به تامین مشوق‌های مالی است که مردم هند بتوانند خودروهای برقی را با قیمت ارزان خریداری کنند. هرچند برای اجرای این برنامه باید فراساختارهای لازم (مانند ایستگاه‌های شارژ) لازم برای خدمت رسانی به این تعداد خودرو برقی ایجاد شود. درحالی‌ که این کشور برای تولید برق به سوخت‌های فسیلی تکیه نموده است. اما به سبب بیشترین آلودگی هوا در دنیا، ممکن است هند بیشترین مشوق را برای تبدیل تمام خودروهای در حال تردد در سطح جاده‌های این کشور به خودرو برقی پرداخت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو