فونیکسریمکسبهتام

اخاذی زن از شوهر به خاطر عشق به رانندگی

عصر خودرو- زنی که از شوهرش در فضای مجازی برای خرید خودرو اخاذی می کرد به پلیس فتای استان فارس احضار شد.

اخاذی زن از شوهر به خاطر عشق به رانندگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی میان سال پس از مراجعه به پلیس فتا و ارایه مرجوعه قضایی مدعی می شود که خود مسئول یکی از بخش های یک اداره دولتی در شیراز می باشد و شخصی با به دست آوردن اسناد و اطلاعات محرمانه کاری او به وسیله شبکه اجتماعی 'واتس اپ' از وی اخاذی و تقاضای مبلغ 20 میلیون تومان کرده است.
    وی ادامه داد: در این رابطه پرونده تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
    رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: شاکی در اظهارات خود با قاطعیت بیان می کند فرد اخاذ از همکارانش می باشد که با داشتن اطلاعات محرمانه کاری برای او ایجاد مزاحمت می کند.
    سرهنگ حسینی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های فنی و تخصصی خود متهم را شناسایی وجهت تکمیل پرونده به این پلیس احضار کردند.
    وی گفت: متهم این پرونده کسی نبود جز همسر شاکی که در ابتدا جرم خویش را انکار کرده و ابراز بی اطلاعی ازاین موضوع را می کرد، اما پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به بزه انتصابی خود اعتراف و گفت چند مدت بود که از شوهرم (شاکی) طلب خودرویی را می کردم اما با وجود این که از نظر مالی محدودیتی نداشت از خرید خودرو ممانعت می کرد و بخاطر عشق به رانندگی تصمیم گرفتم از طریقی دیگر خواسته خود را عملی کنم.
    رئیس پلیس فتا استان فارس اضافه کرد: همسر شاکی برای عملی کردن نقشه خود زمانی که همسرش در خانه استراحت می کرده به سراغ کیف اداری اش رفته و از اسناد و مدارک محرمانه کاری او عکس می گیرد و سپس شروع به تهدید برای اخاذی از او می کند.
    سرهنگ حسینی به کسانی که دچار اخاذ اینترنتی می شوند هشدار داد به هیچ عنوان نباید مبالغی را به این افراد پرداخت کرد و قربانیان می‌بایست هرچه سریعتر به پلیس فتا مراجعه کنند چرا که پرونده‌های پیشین نشان داده افرادی که وجهی را به سوء استفاده کنندگان پرداخت می‌کنند نه تنها مشکلشان حل نشده بلکه فرد اخاذ به دفعات درخواست مبلغ بالاتری می‌کند.

    **کلاهبرداری در سایت دیوار با پرداخت بیعانه
    فردی که با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می کرد،توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
    سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
    وی افزود: در بررسی اظهارات مرد جوان مشخص شد که این فرد پس از برگزاری مراسم عروسی برای کار در آژانس قصد خرید خودرو داشته که در پی درج تبلیغات یک دستگاه خودرو در سایت دیوار با قیمت پایین بلافاصله با فرد فروشنده تماس گرفته و برای از دست ندادن معامله فوری مبلغ 30 میلیون ریال را به صورت کارت به کارت به حساب وی واریز کرده که به محض واریز پول به حساب، فرد کلاهبردار خود را از دسترس خارج و آگهی وی نیز از روی سایت دیوار برداشته می شود.
    وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات در فضای سایبر متهم را که جوانی 26 ساله به نام سعید است را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
    سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد طی چهار ماه گذشته مبلغ 120 میلیون ریال بابت بیعانه های آگهی جعلی به حساب این فرد شیاد واریز شده است.
    رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی متهم از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در بستر اینترنت و سایت های پر طرفدار واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار پس از مشاهده کالا یا خدمات انجام شده، در تکمیل فرایند از بستر حقیقی و فیزیکی استفاده کنند.

    ** دختر دانشجو به کارت بانکی هم خوابگاهی اش رحم نکرد
    فرمانده انتظامی بم از دستگیری یک دختر دانشجو که از کارت بانکی هم خوابگاهیش برداشت غیرمجاز انجام داده بود، خبر داد و گفت: به هیچ عنوان رمزهای کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
    سرهنگ محمد رضا فداء گفت: در پی مراجعه خانمی دانشجو به پلیس فتا فرماندهی انتظامی بم و طرح شکایتی در خصوص برداشت مبالغی از چند حساب بانکی وی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
    وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس مبارزه با جرایم سایبری بر اساس اقدامات فنی، اطلاعات شاکی و مدارک موجود به یکی از هم اتاقی های این دانشجو مشکوک شدند و طی انجام مراحل فنی این پرونده تحقیقاتی از وی به عمل آوردند.
    فرمانده انتظامی بم اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات و اقدامات سایبری مشخص شد که این برداشت ها توسط هم خوابگاهی وی صورت گرفته است که این فرد ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و پس از مواجهه با مدارک مستدل پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد.
    سرهنگ فداء خاطر نشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این فرد به رمز دوم یکی از کارت های بانکی هم خوابگاهی خود هنگام شارژ ژتون غذا دست یافته و در فرصت های مناسب با دست یابی و بررسی سایر کارت های بانکی وی متوجه رمز دوم مشترک آن ها شده و از این طریق اقدام به خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه کرده است.

    **واژگونی منجر به آتس سوزی پژو 405 یک کشته و 3 مجروح برجا گذاشت
    واژگونی منجر به آتش سوزی پژو 405 در شهرستان دورود یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت.
    سرهنگ مرتضی چغلوند رئیس پلیس راه استان لرستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در محور بروجرد - دورود ، ماموران انتظامی – امدادی ، بلافاصله به محل اعزام شدند. وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد ، یک دستگاه پژو 405 واژگون و دچار آتش سوزی شده که یکی از سرنشینان آن در دم فوت و راننده و دو سرنشین دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند و علت حادثه در دست بررسی است.

    **کشف کالای قاچاق 8 میلیارد ریالی
    فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس استان هرمزگان از کشف پنج دستگاه کانتینر و محل دپو کالای قاچاق به ارزش هشت میلیارد ریال در بندرعباس خبر داد.
    سرهنگ اسماعیل مشایخ گفت :در راستای اجرای طرح های ویژه مقابله با قاچاق کالا و ارز و در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، مأموران انتظامی این شهرستان طی چندین ساعت کار اطلاعاتی و عملیاتی و اقدامات نامحسوس طی 24 ساعت گذشته چند انبار و محل دپـو کالای قاچاق را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان بندرعباس شناسایی کردند.
    وی افزود: در این راستا تیم های عملیاتی با پوشش اطلاعاتی دقیق در کلیه محورهای مواصلاتی به محل اعزام شدند و در بازرسی از انبارها انواع کالای قاچاق شامل یخچال، کولر گازی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و تلویزیون کشف شد و همچنین یک دستگاه کامیون کشنده کانتینر که به طرز ماهرانه ای در پوشش سبدهای خالی ، تلویزیون قاچاق در آن جاسازی شده بود توقیف و راننده خودرو را دستگیر کردند.
    فرمانده انتظامی بندرعباس ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در 24 ساعت گذشته را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مقابله جدی و بی امان با اخلالگران نظام اقتصادی کشور از اولویت های مهم و اساسی نیروی انتظامی در سال جاری است.

    **کشف محموله 7 میلیارد ریالی گوشی تلفن همراه
    فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف یک محموله هفت میلیارد ریالی گوشی تلفن همراه در شهرستان سنندج خبر داد.
    سردار مسعود خرم نیا افزود: روز گذشته با تلاش ماموران اداره مبارزه با ارز و کالای قاچاق پلیس آگاهی استان، یک محموله گوشی تلفن همراه به ارزش هفت میلیارد ریال در محور دیواندره به سنندج کشف شد.
    وی تصریح کرد: این محموله قاچاق مشتمل بر 254 دستگاه گوشی تلفن همراه و 548 عدد لوازم جانبی موبایل در یک دستگاه خودرو سواری سمند جاساز شده و به صورت قاچاق به مقصد سنندج حمل می شد.
    این مقام ارشد انتظامی در استان، اضافه کرد: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی استان، خودرو مذکور در ابتدای شهرستان دیواندره شناسایی و در نزدیکی شهرستان سنندج در اقدام غافلگیرانه ماموران توقیف شد.
    سردار خرم نیا خاطر نشان کرد: تمام گوشی های کشف شده از نوع هوشمند و خارجی بود و با احتساب دیگر لوازم جانبی مکشوفه، هفت میلیارد ریال قیمت گذاری شد.
    فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی، خودرو حامل بار قاچاق به پارکینگ منتقل و راننده به همراه پرونده تحویل مقامات قضائی شد.

    **کشف یک تن تریاک
    فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک تن و 76 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
    سردار احمدعلی گودرزی گفت: ماموران انتظامی شهرستان فسا در راستای برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر، با برپایی تور ایست و بازرسی هنگام کنترل خودروهای عبوری در اطراف آن شهرستان، به یک دستگاه وانتمزدا دوکابین مظنون شدند.
    وی ادامه داد: زمانی که ماموران قصد متوقف کردن خودرو را داشتند،‌راننده بدون توجه به فرمان ایست ماموران، اقدام به فرار کرد که پس از مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن 727 کیلوگرم تریاک کشف شد.
    فرمانده انتظامی استان فارس افزود: در عملیات دیگری این ماموران پس از آنکه به یک دستگاه پژو 405 مظنون شدند، آن را متوقف و در بازرسی از خودرو 163 کیلو و 500 گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف کردند.
    سردار گودرزی اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان نیز پس از آنکه مطلع شدند یک باند قاچاق موادمخدر در حال انتقال یک محموله موادمخدر در جاده های فارس هستند، با استقرار در طول مسیر تردد قاچاقچیان، خودرو وانتمزدا متعلق به آنان را که حامل مواد بود و با یک دستگاه خودرو پژو 405 اسکورت می شد را در اطراف شهرستان شیراز، مشاهده کردند.
    وی گفت: با اقدام به موقع ماموران هر دو خودرو متوقف و در بازرسی از وانتمزدا 137 کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه سه قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد.
    فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در عملیات دیگری ماموران انتظامی شهرستان نی ریز با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل یک محموله موادمخدر از سیرجان به سمت داراب مطلع شدند و با استقرا در طول مسیر قاچاقچیان یک دستگاه خودرو سمند حامل مواد را که توسط یک دستگاه خورد پژو 405 اسکورت می شد متوقف و در بازرسی از خودرو سمند 38 کیلو و 500 گرم تریاک کشف و در این رابطه چهار قاچاقچی موادمخدر را دستگیر کردند.
    سردار گودرزی گفت: در شهرستان آباده نیز ماموران انتظامی آن شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در اطراف آن شهرستان به یک دستگاه خودرو پیکان مشکوک و پس از توقف خودرو، در بازرسی از آن نزدیک به 10 کیلوگرم تریاک کشف و راننده را دستگیر کردند.

    **دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 35 فقره سرقت
    فرمانده انتظامی سلماس استان آذربایجان غربی از دستگیری سارقان حرفه ای با 35 فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد .
    سرهنگ حسین رمزی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
    وی افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را شناسایی کنند؛ در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار هستند.
    این مقام انتظامی ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران به صورت نامحسوس، آنها را تحت نظر قرار داده و شب گذشته هر سه نفر را حین سرقت دستگیر کردند؛ در این راستا یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
    رمزی با بیان اینکه متهمان در بازجویی های پلیسی به 35 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری از اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف شد.
    فرمانده انتظامی سلماس اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی ، تحویل مقامات قضائی شدند.

    **توقیف کامیون با 150 راس دام فاقد مجوز حمل
    فرمانده انتظامی شهرستان البرز استان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون 'ولوو' و کشف 150 راس دام فاقد مجوز حمل خبر داد.
    سرهنگ ولی الله رسولی راد گفت: ماموران کلانتری 13 بیدستان در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در عوارضی آزاد راه ' قزوین - کرج 'حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون ولوو حامل احشام را جهت بررسی و کنترل مدارک متوقف کردند.
    این مقام مسئول ادامه داد: در بازرسی ماموران از کامیون بنز تعداد 150 راس گوسفند بدون مجوز حمل اداره دامپزشکی کشف شد.
    وی ارزش تقریبی احشام مکشوفه را 750 میلیون ریال اعلام و افزود: احشام کشف شده تحویل اداره دامپزشکی شهرستان البرز و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
    فرمانده انتظامی شهرستان البرز خاطر نشان کرد: اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو