فونیکسریمکسبهتام

تردد بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در جاده های زنجان

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: سه ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۴۵۶ خودرو از جاده های این استان با سرعت غیرمجاز در تردد بوده اند.

تردد بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در جاده های زنجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ایرج دست نشان روز سه شنبه  افزود: طی این مدت تردد 22 میلیون و 346 هزار و 709 خودرو سبک و سنگین در مسیرهای ارتباطی استان زنجان به ثبت رسید که این میزان ترددها در مدت مشابه سال گذشته بیش از 21 میلیون و 428 هزار مورد بوده است.
    به گفته وی، میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده های این استان در مدت بیان شده، 191 خودرو در هر ساعت بوده است.
    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: سه ماهه نخست امسال، بیشترین تردد خودورهای سبک و سنگین در آزاد راه زنجان - قزوین با 675 مورد در ساعت ثبت شد.
    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: 21 درصد از ترددهای ثبت شده در سه ماهه نخست سال جاری در جاده های استان زنجان مربوط به خودروهای سنگین و 79 درصد نیز به وسایط نقلیه سبک است.
    دست نشان خاطرنشان کرد: میانگین سرعت متوسط در همه مسیرهای ارتباطی این استان در مدت بیان شده 81 کیلومتر بر ساعت بود.
    وی افزود: آزاد راه قزوین - زنجان با سرعت متوسط 96 کیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان می باشد.
    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: طی سه ماهه نخست امسال، 2 میلیون و 724 هزار و 456 خودرو با سرعت غیرمجاز، 2 میلیون و 699 هزار و 677 خودرو با فاصله غیرمجاز و 376 هزار و 87 وسیله نقلیه دیگر نیز دارای سبقت غیرمجاز بوده اند.
    دست نشان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته، سه میلیون و 823 هزار و 338 خودرو با سرعت غیرمجاز، سه میلیون و 416 هزار و 607 خودرو با فاصله غیرمجاز و 279 هزار و 554 خودرو نیز با سبقت غیرمجاز در راه های ارتباطی استان زنجان تردد کرده اند.
    نسل جدید سامانه های هوشمند ثبت تخلف های عبور و مرور همه وسایط نقلیه سبک و سنگین در جاده های استان زنجان فعال شده است.
    مزیت این سامانه ها امکان تشخیص سرعت متوسط، علاوه برسرعت لحظه ای است به طوریکه اگر راننده جلوی دوربین سرعتش را کم و مسیر بین دوربین ها را با سرعت غیرمجاز طی کند، دوباره در دوربین بعدی سرعت را کم کند، این سامانه ها قادر هستند سرعت متوسط متخلف را ما بین 2 دوربین محاسبه کنند و متخلف را تشخیص دهند.
    در حال حاضر 20 دوربین ثبت تخلف رانندگان در آزاد راه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز نصب شده است.
    تلاش می شود این دوربین ها در مسیرهای زنجان - بیجار، زنجان - دندی، زنجان - سلطانیه - همدان، زنجان - طارم، زنجان - ماهنشان و ابهر- خدابنده نصب شود.
    استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی، فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و 10 هزار و 400 کیلومتر نیز راه هم سنگ است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو