فونیکسریمکسبهتام

مسیر کریدور خلیج فارس دریای سیاه هموار می‌شود

شریک ترانزیتی جدید ایران در تهران

عصر خودرو- به فاصله چند روز تا برگزاری جلسه مشترکی که ایران با چند کشور اروپایی برای راه‌اندازی کریدور جدید خلیج فارس تا دریای سیاه دارد، نخست‌وزیر بلغارستان به ایران آمد تا در جریان مذاکرات خود با مقامات حسن نیت کشور خود در بالابردن همکاری‌های اقتصادی را نشان دهد.

شریک ترانزیتی جدید ایران در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، به فاصله چند روز تا برگزاری جلسه مشترکی که ایران با چند کشور اروپایی برای راه‌اندازی کریدور جدید خلیج فارس تا دریای سیاه دارد، نخست‌وزیر بلغارستان به ایران آمد تا در جریان مذاکرات خود با مقامات حسن نیت کشور خود در بالابردن همکاری‌های اقتصادی را نشان دهد.

    به گزارش ایسنا، به دنبال مشکلاتی که از نظر سیاسی و اقتصادی برای کشور ترکیه به وجود آمده و عملا راه را در تداوم همکاری‌های گسترده میان ایران و این همسایه غربی بسته، مقامات اقتصادی کشور کار خود را برای پیگیری طرح‌های ترانزیتی جایگزین با قدرت ادامه می‌دهند که در این میان نقش کشور بلغارستان در آینده این طرح‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

    این کشور اروپایی که با قرارگرفتن در مسیر دریای سیاه راه ورود کالاهای ترانزیتی ایران به اروپای غربی را باز می‌کند در قالب طرحی که در آن کشورهایی مانند آذربایجان، گرجستان و رومانی حضور دارند می‌تواند استارت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تجاری ایران در سال‌های آینده را بزند.

    در شرایطی که سازمان راهداری اعلام کرده ظرف روزهای آینده در شهر صوفیای بلغارستان جلسه‌ای با حضور تمام این کشورها برگزار شده و در قالب آن تلاش می‌شود سند ابتدایی فعال‌کردن این کریدور مهم صادر شود، بوریسف، نخست وزیر بلغارستان به ایران آمد تا نشان دهد امکان همکاری‌های دوطرف میان این دو کشور وجود دارد. همکاری‌هایی که شاید بتوان از آن به عنوان پیش‌زمینه‌ای در احیای نقش تاریخی ترانزیتی ایران سخن گفت.

    مقامات ایرانی در طول ماه‌های گذشته از یکسو مراودات تجاری خود در شمال شرق کشور را بهبود بخشیده‌اند که هدف اصلی آن برقراری دوباره خط ترانزیتی ایران – چین بوده است و حالا در جریان بهبود نسبی روابط با همسایگان شمال غربی این مساله می‌تواند به محوریت دوباره ایران در طرحی شبیه به جاده ابریشم بینجامد. طرحی که گام نخست آن در طول روزهای آینده در جریان جلسه مشترک میان ایران و کشورهای قرار گرفته در مسیر کریدور خلیج فارس دریای سیاه برداشته خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو