فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس شورای شهر خواستار شد:

تسریع در اجرای تعهدات دولت برای ایمن‌سازی کمربندی شیراز

عصر خودرو- نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تسریع در اجرای تعهدات دولت در ایمن‌سازی تردد سواره و پیاده در محدوده کمربندی شیراز به‌عنوان یکی از محورهای حادثه‌ساز این شهر شد.

تسریع در اجرای تعهدات دولت برای ایمن‌سازی کمربندی شیراز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمودرضا طالبان در جمع خبرنگاران گفت: همراهی دولت در اجرایی شدن تعهدات در زمینه ایمن‌سازی تردد در محور کمربندی شیراز، تکمیل کننده اقدامات اجرایی شده شهرداری شیراز خواهد بود.

    وی افزود: یکی از مباحث مهم در کاهش حوادث رانندگی درون‌شهری که همواره آمارهای آن مطرح و مورد نقد قرار گرفته است،‌ ایمن‌سازی کمربندی شیراز با ایجاد زمینه‌ ترددی امن برای عابران پیاده و خودروها است.

    این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه تعداد زیادی شهرک اقماری در اطراف کمربندی شیراز احداث شده است، گفت: تمام این شهرک‌ها، اکنون ارتباطی آنتنی با محور اصلی کمربندی دارند و از طرفی مسیرهای امن برای تردد عابران پیاده نیز در حد نیاز تعریف و اجرا نشده است.

    طالبان با یادآوری اینکه شورای شیراز طی جلسات متعددی پیگیر حل مشکلات موجود کمربندی شیراز بوده است، گفت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده، موضوع احداث 6 تقاطع غیرهمسطح در این مسیر با مشارکت شهرداری شیراز و راه و شهرسازی فارس، نهایی شد.

    وی  با بیان اینکه شهرداری احداث 2 تقاطع از سه تقاطع تعهد شده را شروع کرده است، گفت: اکنون کار احداث دو تقاطع غیرهمسطح شهید عبدالله رودکی و نواب را شهرداری شیراز آغاز کرده است.

    طالبان ادامه داد: براساس تفاهم انجام شده، قرار است سه تقاطع غیرهمسطح توسط راه و شهرسازی استان فارس اجرایی شود تا در کل مسیر شاهد ترددی امن باشیم. لذا لازم است مسئولان زمینه تسریع در احداث این تقاطع‌ها را فراهم کنند.

    نائب رئیس شورای شهر شیراز همچنین گفت: شهرداری شیراز و راه و شهرسازی با اجرای این طرح‌ها به‌دنبال ایزوله کردن کل مسیر هستند تا ارتباط شهرک‌ها و کمربندی با اجرای این تقاطع‌ها (دوربرگردان غیر همسطح) فراهم و تمام اتصال‌های آنتنی قطع شود.

    طالبان یادآور شد: کمربندی شیراز یکی از مسیرهای پرترافیک این کلان‌شهر محسوب می‌شود که هرسال شاهد حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح فراوانی در این مسیر هستیم.

    عضو شورای اسلامی شیراز اضافه کرد: حجم بالای ترافیک و بروز حوادث جاده‌ای به‌دلیل تداخل 2 نگاه ترافیک شهری و جاده‌ای از سوی رانندگان به مسیر کمربندی است که با اصلاح هندسی مسیر و اجرای 6 تقاطع غیرهمسطح، این مشکل مرتفع خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو