فونیکسریمکسبهتام

خودروهای برقی در قلب راهبرد آئودی

عصر خودرو- آئودی در سازمان‌دهی مجدد فعالیت پس از رسوایی آلایندگی شرکت مادرش فولکس واگن، هزینه بر روی فناوریهای دیجیتالی و خودروهای برقی را در یک دهه آینده افزایش خواهد داد.

خودروهای برقی در قلب راهبرد آئودی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دو منبع آگاه در آئودی به رویترز گفتند این برند لوکس که بزرگترین سهم را در درآمد فولکس واگن دارد، حدود یک سوم از بودجه تحقیقات و توسعه خود را تا سال 2025 در خدمات دیجیتالی و خودروهای برقی و همچنین رانندگی اتوماتیک هزینه خواهد کرد. بودجه تحقیقات و توسعه آئودی در سال 2015 به 4.24 میلیارد یورو (4.69 میلیارد دلار) بالغ شد.

    این منابع که به دلیل محرمانه بودن موضوع مایل نبودند نامشان فاش شود به رویترز اظهار کردند آئودی تا سال 2025 برای مشتریان لوکس خدمات دیجیتالی عرضه می کند و سهم خودروهای برقی در مجموع فروش این شرکت را به حدود یک چهارم افزایش می دهد. آئودی سال گذشته 1.8 میلیون خودرو فروخت.

    روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی قصد دارد جزییات نقشه راه جدید این برند را در کنفرانسی با حضور بیش از دو هزار مدیر در مونیخ تشریح کند.

    سخنگوی آئودی در این باره اظهارنظر نکرد اما نشریه هندلزبلات روز دوشنبه درباره برنامه های تغییر و تحول این برند گزارش داده بود.

    بر اساس گزارش رویترز، آئودی به منظور آزاد کردن منابع برای راهبرد جدید قصد دارد برنامه های معمولی خودرو مانند طراحی موتور و جعبه دنده مخصوص هر کشور کوچکتر کند.

    این خودروساز آلمانی قصد دارد یک خودروی برقی مفهومی جدید را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، رونمایی کند. خودروی مفهومی "ئی ترون کواترو" از نظر اندازه بین مدل کوچک Q5 و مدل متوسط Q7 قرار دارد و انتظار می‌رود با نام Q6 پیش از سال 2018 عرضه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط