فونیکسریمکسبهتام

گره‌های صنعت خودرو در حال باز شدن است

عصر خودرو- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با اجرایی شدن برجام برخی گره‌های صنعت خودرو باز شده و برخی نیز در حال باز شدن است.

گره‌های صنعت خودرو در حال باز شدن است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، امیرحسن کاکایی  اظهار کرد: در زمان تحریم کشورهای متخاصم مشکلاتی برای بخش اقتصادی ایران ایجاد و گره‌هایی را در راه فعالیت صنعت خودرو و دیگر صنایع کشور ایجاد کرده بودند.

    وی با بیان اینکه حتی خودروهای داخلی نیز در برخی مواد اولیه و قطعات حساس وابسته به خارج از کشور هستند، خاطرنشان کرد: در زمان تحریم تامین برخی قطعات صنعت خودرو از منابع اصلی با مشکل مواجه شده و در نتیجه کیفیت برخی خودروهای داخلی کاهش یافت.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد:‌ با این حال با اجرایی شدن برجام تمام صنایع کشور از جمله صنعت خودرو ارتباطات خود با شرکای خارجی را مجددا آغاز کرده‌اند که یکی از نتایج آن افزایش کیفیت خودروهای داخلی است.

    وی افزود: به دلیل بزرگی بازار خودروی ایران و ثبات و امنیت بالای کشور، خودروسازان مطرح خارجی علاقه زیادی به حضور در این بازار دارند و با اجرایی شدن برجام هم‌اکنون هفت هشت خودروساز مطرح خارجی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران هستند.

    کاکایی با بیان اینکه خودروسازان چینی فعال در ایران با اجرایی شدن برجام نگران از دست دادن بازار خود هستند، تصریح کرد: این موضوع باعث شده که این شرکتها شرایط فروش خود را متنوع و کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند که سود این وضعیت نیز به مشتریان ایرانی می‌رسد.

    وی ادامه داد: به موازات مذاکرات خودروسازان داخلی با خودروسازان مطرح جهانی، قطعه‌سازان نیز در حال برقراری ارتباط با شرکت‌های قطعه‌ساز معتبر خارجی هستند که این موضوع نیز باعث ارتقای کیفیت قطعات و در نتیجه بهبود کیفیت خودروهای تولیدی در کشور خواهد شد.

    عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد:‌ با ادامه روند آغاز شده در صنعت خودرو و قطعه کشور ظرف یکی دو سال‌ آینده شاهد تحولات مناسبی در کمیت و کیفیت خودروهای تولیدی در کشور خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو