فونیکسریمکسبهتام

یک‌طرفه شدن جاده چالوس عامل تصادف روز گذشته اتوبوس بود

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در سانحه روز گذشته تصادف اتوبوس در محور کندوان تخطی راننده از سرعت مطمئنه و عدم رعایت قانون عامل اصلی بروز حادثه و جان باختن ۱۶ مسافر بوده است، یک‌طرفه شدن جاده چالوس را عامل مؤثر بروز چنین تصادفاتی دانست.

یک‌طرفه شدن جاده چالوس عامل تصادف روز گذشته اتوبوس بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس ، داود کشاورزیان  درباره تصادف بامداد روز گذشته اتوبوس در محور کندوان اظهار داشت:‌ معمولاً در پایان هفته ترافیک در جاده‌ چالوس زیاد است،بنابراین پلیس مسیر را یک‌طرفه می‌کند و به نظر اینجانب همین یک‌طرفه شدن مسیر موجب افزایش سرعت خودروها و حادثه می‌شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در این حادثه هم افزایش سرعت اتوبوس و عدم رعایت سرعت مطمئنه به دلیل یک‌طرفه بودن و البته خطای راننده، موجب بروز حادثه شد.

    وی اظهار داشت: در تصادف اتوبوس روز گذشته در محور چالوس هنوز گزارشی مبنی بر خطای شرکت تعاونی به من ارائه نشده است و اگر شرکت در صدور صورت وضعیت تخلف کرده باشد حتماً در کمیسیون‌های ماده 11 و 12 برخورد قانونی و جدی خواهیم داشت.

    کشاورزیان ادامه داد: گزارش پلیس مبنای اعلام دلیل بروز حادثه است و بدیهی است که اگر افرادی نسبت به نظر کارشناس اعتراض داشته باشند، پرونده به دادگاه می‌رود و سپس از آن طریق تصمیم‌گیری می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بهسازی جاده‌ها در راستای کاهش سوانح رانندگی در دستور کار سازمان راهداری است اما در کنار این موضوع اگر رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند و رفتارهای پرخطر داشته باشند قطعاً می‌تواند منجر به تصادف شود و تصادفاتی که در طول سال هم که رخ داده است، عمدتاً ناشی از همین عدم رعایت مقررات و تخطی از سرعت مطمئنه است.

     بامداد روز گذشته در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با تیر برق در جاده چالوس و واژگونی اتوبوس، 16 نفر از مسافران جان باختند.

    ‌این اتوبوس در محل خرگوش‌دره واقع در استان البرز در اثر برخورد با تیر برق واژگون شد و در کنار جان باختن 16 نفر از مسافران، بقیه سرنشینان اتوبوس نیز مصدوم شدند؛ راننده این اتوبوس نیز‌ جان خود را از دست داد.

    بنا به گفته اکبرپور، رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس،‌ بر اساس گزارش رسیده از پلیس‌راه استان البرز، سرعت غیرمجاز اتوبوس موجب عدم کنترل خودرو و برخورد شدید با تیر برق شد‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو