فونیکسریمکسبهتام

تردید جنرال موتورز برای سرمایه‌گذاری در هند

عصر خودرو- جنرال موتورز سرگرم ارزیابی مجدد سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برنامه ریزی شده در هند است و اقدام برای بردن یک پلتفرم جدید خودرو به هند را تا زمان بازبینی راهبردش در این کشور متوقف کرده است.

تردید جنرال موتورز برای سرمایه‌گذاری در هند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، تفکر دوباره جنرال موتورز در پی کاهش حدود 40 درصدی فروش و کاهش سهم بازار این خودروساز به پایین یک درصد در هند صورت می گیرد. ضعیف شدن فروش و سخت گیری رگولاتوری درباره خودروهای دیزلی، جنرال موتورز را به برنامه ریزی مجدد واداشته است.

    این خودروساز آمریکایی در سال 2015 برای تقویت سهمش در بازار هند، متعهد شد یک میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کند و با بهبود پایگاه تولید و عرضه محصولات استراتژیک، هند را به یک قطب صادرات جهانی تبدیل کند.

    جک اوپال، نایب رییس بازاریابی جنرال موتورز هند به رویترز گفت: یک میلیارد دلار سرمایه گذاری بر مبنای محصولات خاصی بوده است اما اگر برنامه محصول تغییر کند، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز هم تغییر خواهد کرد.

    برنامه سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز شامل عرضه خودروی چندمنظور "اسپین" و پلتفرم ماژول جدیدی بود که برای ساخت خودروهای ارزان قیمت برای بازارهای نوظهور طراحی شده است.

    پلتفرم جدید کمک خواهد کرد قیمت خودروهای جنرال موتورز در بازاری مانند هند که خریداران خودروهای ارزان قیمت را ترجیح می دهند و در کنترل شرکتهای ژاپنی ماروتی سوزوکی و هیوندای موتور است، رقابتی‌تر شود.

    به گفته اوپال، جنرال موتورز به جای عرضه مدل چندمنظوره "اسپین" به عرضه یک شاسی بلند کامپکت در بازار هند معطوف شده است و قصد دارد در سال 2017 خودروهای کوچک مانند هاچ بک "بینت اکتیو" را به این بازار عرضه کند.

    جنرال موتورز تنها خودروساز خارجی نیست که تلاش می کند نفوذش در بازار هند را گسترش دهد بلکه فولکس واگن، نیسان و سایرین هم به سختی تلاش می کنند سهمی در این کشور بدست آوردند چرا که انتظار می رود هند تا سال 2020 سومین بازار بزرگ جهان شود.

    بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز سال گذشته اعلام کرد یک کارخانه مونتاژ خودرو در اندونزی را تعطیل می کند و به تولید شورولت سونیک در تایلند پایان می دهد و در عوض به عرضه مدلهای شاسی بلند و پیکاپ در آسیای جنوب شرقی متمرکز می شود. این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد با ایسوزو موتور برای پایان دادن به همکاری در آسیا به توافق رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو