فونیکسریمکسبهتام

تصمیم گیری جهت رفع معضل ترافیکی ورودی جاده شهریار به بزرگراه فتح

عصر خودرو- در جریان نظارت ستادی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از منطقه ۱۸، برای رفع معضل ترافیکی ورودی جاده شهریار به بزرگراه فتح تصمیم گیری شد.

تصمیم گیری جهت رفع معضل ترافیکی ورودی جاده شهریار به بزرگراه فتح
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ناصر امانی در این جلسه به اقدامات صورت پذیرفته در منطقه حاشیه جنوب غربی شهر تهران طی این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: طی ده سال گذشته تعداد اماکن فرهنگی-ورزشی منطقه از 12 به 77 باب، سرانه ورزشی از 15 به 91 سانتیمترمربع، تعداد بوستانها از 61 به 87، سرانه فضای سبز از 6/11 به 53/17 مترمربع و تعداد ایستگاههای آتش نشانی از 2 به 6 پایگاه، افزایش یافته است.

    وی افزود: در این منطقه 26 قطعه زمین چمن مصنوعی، 7 پایگاه مدیریت بحران و 15 سرای محله نیز در طول ده سال گذشته ساخته شده است. معاون شهردار تهران همچنین به اقدامات حوزه حمل و نقل عمومی در منطقه 18 طی ده سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: تعداد ایستگاههای حمل و نقل عمومی، نیمه عمومی و غیر ریلی از 34 ایستگاه به 127 ایستگاه و 8 ایستگاه بی آر تی افزایش و در این خصوص 19000 مترمربع فضای پایانه ای ایجاد گردیده است که پیش از این دوره مدیریت شهری وجود نداشته است.
    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا مهمترین مشکل در منطقه 18 را گره ترافیکی در ورودی جاده شهریار به بزرگراه فتح اعلام کرد و در خصوص تامین اعتبار ایجاد راست گرد دستورات لازم را صادر نمود. وی بهره برداری غیرمجاز و پرمخاطره از معادن شن و ماسه را دیگر معضل منطقه دانست و گفت: اقدامات مثبت در این خصوص توسط شهرداری منطقه انجام گرفته و بهره برداری از این معادن متوقف گردیده است. وی همکاری و مساعدت کلیه معاونت ها به منطقه 18 جهت تسریع در امر تبدیل محل این معادن به بوستان و فضای سبز شهری را خواستار شد.


    معاون شهردار تهران دیگر معضل منطقه را تفکیک غیرمجاز زباله در تقی آباد اعلام کرد و افزود: راه حل پیشنهادی شهردار منطقه برای جمع آوری، انتقال و ساماندهی این محل ها نه تنها در منطقه 18 بلکه در سایر مناطقی که شاهد آن هستیم در معاونت خدمات شهری قابل پیگیری است.

    وی عبور خط راه آهن تهران – تبریز، بازار آهن شادآباد و تجمع گسترده دستفروشان در برخی معابر منطقه را از دیگر معضلات این منطقه دانست و گفت: شهرداری منطقه 18 در باره رفع این معضلات اقدامات تحسین برانگیزی انجام داده است، خصوصا در مورد بازار آهن شادآباد که تقریبا تمام مسیر خیابان به بارانداز آهن فروشان تبدیل گردیده بود و با همت و جدیت شهردار و کارکنان زحمکتش این منطقه، امروز معابر شادآباد از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

    در ابتدای این جلسه سلیمی شهردار و کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 18 گزارشی از وضعیت منطقه و میزان پیشرفت پروژه های در دست اقدام در سال 95 را ارائه نمودند.

    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، معاون شهردار تهران پس از این جلسه با حضور در معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه با کارکنان این معاونت دیدار و به گفتگو پرداخت.
    لازم به ذکر است که منطقه 18 شهرداری تهران با وسعتی حدود 38 کیلومتر مربع و 416266 نفر جمعیت در حریم جنوب غربی شهر تهران قرار گرفته و جمعیت ساکن در آن از برخی مراکز استان چون سمنان، بوشهر، بیرجند، شهرکرد و بجنورد بیشتر می باشد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو