فونیکسریمکسبهتام

تکمیل ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت‌ ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران خط‌آهن قزوین-رشت با اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد، گفت: برای اجرای ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزاد‌راه رشت-قزوین یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

تکمیل ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت‌ ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، عباس آخوندی‌ در نشست مشترک با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت: روند ساخت راه‌آهن رشت- قزوین به عنوان یکی از مهمترین مصوبات سفر دولت با سرعت مناسبی در حال انجام است.

    وی اظهار کرد:‌ تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این اصل استوار است که این پروژه بزرگ بدون تأخیر و در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

    وزیر راه و شهرسازی‌ ‌‌با اشاره به فعال بودن پیمانکاران راه‌آهن رشت- قزوین‌ افزود: 50 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران بوسیله‌ انتشار اسناد خزانه پرداخت شد.

    آخوندی گفت: برای ریل‌گذاری مسیر نیز به اندازه کافی اعتبارات در نظر گرفته شده و تخصیص یافته است.

    وی با بیان اینکه یک ایستگاه راه‌آهن در داخل شهر رشت به پروژه اضافه شده است، تصریح کرد: در قطعه‌ رشت به انزلی نیز تأکید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ایستگاه دو منظوره ریلی و بندری است.

    وزیر راه و شهرسازی به مذاکرات صورت گرفته در خصوص راه‌آهن رشت- آستارا نیز اشاره کرد و گفت: برای ساخت این راه‌آهن حدود یک میلیارد دلار نیاز است و مذاکرات به صورت همزمان با بخش خصوصی داخلی از محل منابع صندوق توسعه‌ ملی و سرمایه‌گذارانی از جمهوری آذربایجان، ایتالیا و چک در حال انجام است.

    آخوندی ادامه داد: البته جمهوری آذربایجان وعده داده است که 500 میلیون دلار برای راه‌هن رشت- آستارا سرمایه‌گذاری ‌کند.

    وی به آغاز مطالعات راه‌آهن رشت-‌قائمشهر اشاره و تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیز تقاضای ماده 215 داده‌ایم تا رینگ ریلی رشت به قائمشهر ایجاد شود.

    وزیر راه و شهرسازی بر عزم این وزارتخانه برای توسعه فرودگاه رشت هم خبر و ادامه داد: با خریدهایی که در خصوص هواپیماهای جدید در حال انجام است تعداد پروازهای فرودگاه نیز افزایش می‌یابد.

    آخوندی از عزم وزارت راه‌ برای تکمیل باقیمانده آزاد‌راه رشت- قزوین خبر داد و گفت‌: برای 8 کیلومتر باقی مانده حدود یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که دو برابر کل رقمی است که برای آزاد‌راه در زمان افتتاح هزینه شد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو