فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۶۲۱»

افزایش بیش از ۸۰درصدی قیمت‌های بنزین در کویت

عصر خودرو- کابینه کویت در راستای اصلاحات اقتصادی که با هدف کاهش اتکا به درآمدهای نفتی صورت می‌گیرد، تصمیم گرفت قیمت‌های بنزین را از اول سپتامبر (۱۱ شهریور) بیش از ۸۰ درصد افزایش دهد.

افزایش بیش از ۸۰درصدی قیمت‌های بنزین در کویت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، در بیانیه‌ای که پس از نشست هفتگی کابینه کویت منتشر شد، اعلام شد قیمت بنزین با اکتان پایین 41 درصد افزایش یافته و به 28 سنت آمریکا در هر لیتر و قیمت بنزین اکتان بالا 61 درصد افزایش یافته و به 35 سنت می‌رسد.

    همچنین قیمت بنزین اولترا که آلایندگی محیط زیستی کمتری دارد 83 سنت افزایش یافته و به 55 سنت در هر لیتر خواهد رسید.

    این نخستین افزایش قیمت‌های بنزین یارانه‌ای در این کشور عضو اوپک در دو دهه گذشته به شمار می‌رود.

    این تولیدکننده نفت در ژانویه 2015 قیمت‌های دیزل و نفت سفید را آزاد کرد و قیمت‌های آنها را به صورت ماهانه بازبینی می‌کند.

    کویت آخرین کشور در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که قیمت بنزین را افزایش می‌دهد. سایر کشورهای عضو این شورا شامل بحرین، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل کاهش شدید درآمدهای نفتی از اواسط سال 2014، به صورت کامل قیمت‌های سوخت را آزاد کرده یا به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

    کابینه کویت اعلام کرد: یک کمیته دولتی قیمت‌های جدید بنزین را هر سه ماه یکبار با توجه به قیمت‌های بین‌المللی نفت بازبینی خواهد کرد.

    پارلمان کویت در ماه آوریل یک لایحه مورد حمایت دولت برای افزایش قیمت‌های برق و آب برای ساکنان و شرکت‌های خارجی مستقر در این کشور را تایید کرد، اما شهروندان کویتی از این افزایش مستثنی شدند. این افزایش که نخستین‌ افزایش در 50 سال گذشته است از سپتامبر سال آینده اجرایی خواهد شد.

    براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کویت پس از 16 سال درآمدهای نفتی بالا، در سال مالی گذشته 18.3 میلیارد دلار کسری بودجه داشت. پیش بینی می شود کسری بودجه کویت در سال مالی 2017-2016 به 29 میلیارد دلار بالغ می شود.

    جمعیت کویت شامل 1.3 میلیون شهروند و حدود سه میلیون خارجی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو