فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار لوازم جلوبندی خودروهای ساخت داخل + فهرست قیمت

بازاری که همه به آن سر می‌زنند!

عصر خودرو- امروزه راحتی و آسایش سرنشینان یک خودرو مهم‌ترین دغدغه خودروسازان است و یکی از عواملی که بر هم زننده این آرامش در خودرو است، منتقل‌شدن ضربات متعدد و شدید ناشی از ارتعاشات خارجی به سرنشینان است. این ارتعاشات خارجی می‌تواند در اثر عبور خودرو از مسیری ناهموار بوده و یا در اثر ترمزگیری ناگهانی ایجاد شود؛ اما به هر حال این نقص اساسی و پر سر و صدا روزی هر مالک خودروی ایرانی را به این بازار می‌فرستد.

بازاری که همه به آن سر می‌زنند!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب بازار لوازم جلوبندی خودروهای ساخت داخل را مورد بررسی قرار داده‌ایم؛ بازاری که مراجعه‌کننده بسیاری دارد و اغلب مردم که صاحب خودروی داخلی هستند، به آن مراجعه می‌کنند. ضمن بررسی مشکلات مردم و تحلیل بازار، در انتها با فهرستی از جدیدترین قیمت‌ها در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

    گزارشی کوتاه از بازار
    با توجه به ساختار و عدم کیفیت قطعات و همچنین مونتاژ خودروهای ایرانی، دیر یا زود اتومبیل شما نیاز به سرویس کلی جلوبندی یا تعویض قطعه‌ای از آن پیدا می‌کند. به همین دلیل جلوبندی‌سازها یکی از پرمشغله‌ترین صنف‌های خدمات خودرو بوده و البته دستمزد آنها نیز گران است.
    در مورد قطعات یدکی باید گفت که به یک‌‌باره قیمت آنها در سال 91 بیش از 40 درصد افزایش پیدا کرد و تا به امروز بازار کاهش قیمتی که محسوس باشد را به خود ندیده است. بیش از نیمی از بازار را تولیدات داخلی تأمین می‌کنند که برای خودروهای داخلی کیفیت و کارایی قابل قبولی داشته‌ اما آنطور که باید قابل اطمینان نیستند. قسمت دیگر بازار برای خودروهای چینی و تندر 90  و حتی پژو 206 از کشور چین تأمین می‌شود که تحت لیسانس کمپانی فرانسوی بوده و قضاوت در مورد کیفیت آنها سخت است. علتش این است که لوازم تقلبی با برند چینی در این بازار فراوان بوده و اگر تخصص نداشته باشید، ممکن است سر شما کلاه رود.  لوازم جلوبندی محدود به یک یا دو قطعه نمی‌شود، از همین رو پکیج‌های کامل آنها نیز قابل خریداری بوده، اما مانند هندوانه در بسته، نمی‌توان از کارایی و کیفیت لوازم داخل جعبه اطمینان حاصل کرد ولی قیمت کل پکیج ارزان‌تر بوده و همین نکته قدری برای جیب مشتری وسوسه‌برانگیز است.

    مشکلات مردم
    بزرگ‌ترین مشکلی که مشتریان این بازار وسیع با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تداخل صنفی‌ای است که بین خدمات خودرو و لوازم یدکی اتومبیل پیش آمده است. به زبان ساده‌تر مکانیک‌ها خود اقدام به فروش قطعه می‌کنند‌ که قیمتشان از مغازه‌دار ارزان‌تر بوده و در ضمن مشتری را سراغ فروشگاه‌های دیگر نمی‌فرستند. اما مشکل کار اینجاست که در صورت کم‌کاری مکانیک و شکایت مشتری، انگشت اتهام ابتدا به سوی خریدار نشانه می‌رود که به مکانیک اعتماد کرده و خودش قطعه مربوطه را نخریده است. مشکل بعدی این است که اجرت دستمزد تعمیر جلوبندی نسبت به سایر قسمت‌های خودرو زیادتر بوده و اصولا‌ نظارتی هم ‌روی این قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد. علاوه بر همه اینها تعداد قطعات جلوبندی زیاد بوده و کم پیش می‌آید که یک فروشگاه تمامی قطعات سفارشی مکانیک را داشته باشد.  پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید لوازم جلوبندی از جمله سیبک‌ها و وسایل فرمان، خساست به خرج ندهید، زیرا این قطعات حیاتی بوده و در سرعت‌های بالا ممکن است مشکل‌ساز شوند. همچنین توصیه می‌کنیم برای خرید وسایل گران‌قیمتی چون کمک‌فنر، حتما‌ از فروشنده فاکتور مربوطه را دریافت کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید برای عودت دادن لوازم، مدرک کافی داشته باشید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو