فونیکسریمکسبهتام

رانندگانی که کلافه شده‌اند

ترافیک سرسام‌آور در خیابان‌های ورامین

عصر خودرو- ترافیک سرسام‌آور این روزهای خیابان‌های ورامین، رانندگان و مردم را کلافه کرده و ضرورت در نظر گرفتن طرح‌های جدید ترافیکی را به مسئولان یادآور می‌شود.

ترافیک سرسام‌آور در خیابان‌های ورامین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، شهرستان ورامین در جنوب شرقی استان تهران همواره با پدیده مهاجرت دست‌به‌گریبان بوده و بسیاری از مردم به دلیل نزدیکی این منطقه به پایتخت، حضور در دیار 15 خرداد را برای ادامه زندگی خود برمی‌گزینند.

    افزایش روزافزون جمعیت شهری شهرستان ورامین موجب افزایش تعداد وسایل نقلیه در این منطقه شده، درحالی‌که زیرساخت‌های شهرستان مهیای این حجم خودرو نیست.

    این روزها که رانندگان ورامینی در خیابان‌های شهر حضور پیدا می‌کنند، پدیده ترافیک بیش از هر زمان دیگری برای آنان ملموس شده است.

    افزایش ترافیک حکایت این روزهای معابر ورامین

    این روزها مناطق و خیابان‌های ورامین نظیر 15 خرداد، شهدا، میدان رازی، مسجد جامع و حتی طالقانی با افزایش بار ترافیکی روبرو بوده و این امر مشکلات متعددی را برای رانندگان و شهروندان به وجود آورده است.

    شهروندان ورامینی نیز از مسئولان شهری و انتظامی انتظار دارند تا فکری به حال ترافیک موجود در منطقه بکنند، چراکه وضعیت موجود آینده مبهمی را پیش روی رانندگان و شهروندان قرار می‌دهد.

    البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که شهروندان ورامینی نیز در افزایش بار ترافیکی سطح شهر بی‌تقصیر نیستند، امروز تعداد وسایل نقلیه و خودروهایی که به‌صورت تک‌سرنشین یا دو سرنشین در شهر رفت‌وآمد می‌کنند، افزایش قابل‌توجهی پیداکرده و این درحالی‌که است که ایستگاه‌های تاکسی مملو از وسایل و خودروهایی عمومی است که منتظر رسیدن مسافر هستند.

    افزایش بار ترافیکی مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آورده است

    فاطمه احمدی یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات ایجادشده ناشی از افزایش بار ترافیکی در شهر ورامین اظهار داشت: ترافیک در برخی خیابان‌ها و معابر شهری ورامین وضعیت مطلوبی را ندارد.

    وی افزود: متأسفانه افزایش بار ترافیکی در معابر اصلی شهر ورامین، علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای رانندگان، شهروندان و مردم عادی را نیز دچار معضل کرده است.

    مردم در افزایش بار ترافیک شهری ورامین مقصر هستند

    احمدی با اشاره به این نکته که مردم نیز در کاهش بار ترافیکی در ورامین نقش مهم و اساسی ایفا می‌کنند، ادامه داد: به نظر بنده بخشی از مردم نیز در این موضوع مقصر هستند و نباید برای انجام برخی امور عادی که نیاز به‌وسیله شخصی نیست، از خودرو استفاده کنند.

    وی با تأکید بر رسالت مسئولان برای بهبود وضعیت ترافیک شهری در ورامین متذکر شد: امروز انتظار می‌رود تا مسئولان مربوطه در شهر ورامین، فکری سریع و اساسی برای ترافیک شهری بکنند، چراکه هرروز بر آمار تردد وسایل نقلیه در منطقه افزوده می‌شود.

    طرح‌های جدید ترافیکی در ورامین اجرایی شود

    مریم رجبی یکی دیگر از شهروندان ورامینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که باید طرح‌های جدید ترافیکی در منطقه اجرایی شود، اظهار داشت:طرح‌های جدید ترافیکی باید در ورامین اجرایی و عملیاتی شود.

    وی افزود: از مدت‌ها پیش صحبت از تغییر در وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه در ورامین به میان آمد و اعلام شد که این طرح می‌تواند در کاهش بار ترافیکی مؤثر باشد اما هنوز طرح‌های مدنظر اجرایی نشده است.

    رجبی با اشاره به ضرورت اقدام سریع مسئولان ادامه داد: گذر زمان وضعیت ترافیکی ورامین را بدتر می‌کند و نباید اجازه داد وضعیتی که امروز تهران به آن دچار شده در ورامین تکرار شود.

    وی با اشاره به این نکته که ترافیک باعث هدر رفتن عمر و هزینه شهروندان ورامینی شده است، گفت: زمان‌های زیادی از عمر شهروندان در شلوغی و ترافیک شهری تلف می‌شود و در این میان باید فکری اساسی برای این موضوع کرد.

    ترویج استفاده از خودروهای عمومی در ورامین ضروری است

    علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که امروز ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی ورامین مجهز بوده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است، اظهار داشت: امروز باید استفاده از وسایل نقلیه عمومی به یک باور و فرهنگ برای مردم تبدیل شود.

    وی استفاده مردم از خودروهای عمومی را موجب کاهش بار ترافیک شهری در ورامین دانست و  افزود: اگر همه مردم این موضوع را رعایت کرده و به‌جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از خودروهای عمومی استفاده کنند، بدون تردید وضعیت کنونی ترافیک شهری در ورامین بهبود خواهد یافت.

    حیدریان با تأکید بر استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و مهندسین حوزه ترافیک شهری ادامه داد: همکاری مردم در کنار تلاش مسئولان و استفاده از نظرات تخصصی در حوزه ترافیک، می‌تواند این معضل را با کاهش محسوسی مواجه سازد.

    بررسی طرح‌های مطالعاتی برای کاهش بار ترافیکی در خیابان‌های ورامین

    شهردار ورامین با اشاره به انجام طرح‌های مطالعاتی برای مقابله با ترافیک شهری در منطقه اضافه کرد: طرح‌های مطالعاتی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین با حضور کارشناسان و مهندسین ترافیک در حال انجام است.

    وی همکاری مردم را در بهبود وضعیت ترافیک شهری بسیار موثر دانست و ادامه داد: تلاش داریم تا طرح‌های ترافیکی را به‌منظور بهبود وضعیت موجود اجرایی کنیم که نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌های مسئول و مرتبط است.

    استفاده از مهندسان و مشاوران ترافیک در ورامین

    شهردار ورامین با تأکید بر این نکته که باید طرح‌های مطالعاتی مراحل قانونی خود را سپری کند، گفت: طرح‌های مطالعاتی پس از نهایی شدن و اعلام موافقت مهندسان و مشاوران ترافیک، به شورای ترافیک شهرستان ورامین ارجاع داده می‌شود تا تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ شود.

    وی با اشاره به این نکته که مدیریت شهری در زمینه ترافیک دغدغه دارد، یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا وضعیت ترافیک شهری در ورامین بهبود پیدا کند و مدیریت شهری نسبت به این موضوع از ظرفیت های مختلف استفاده خواهد کرد.

    به هر ترتیب امروز ترافیک به یک معضل مهم و اساسی در ورامین تبدیل شده که هر روز شاهد افزایش آن هستیم و در این میان برنامه ریزی و اقدام عمل سریع مسئولان یک انتظار جدی و اساسی است.

    فرهنگ سازی به منظور استفاده از خودروهای عمومی به جای وسائل نقلیه شخصی و رعایت این موضوع از سوی شهروندان نیز در کاهش بار ترافیکی بسیار موثر است، موضوعی که باید به صورت جدی تر از سوی مردم ورامین رعایت شود.

    باید منتظر ماند و دید که طی روزها و ماه های آینده چه تغییری در عبور و مرور وسائل نقلیه در ورامین ایجاد می شود و آیا طرح های مطالعاتی در حوزه ترافیک به نتیجه نهایی می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو