فونیکسریمکسبهتام

نوسازی ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده تهران و البرز با وام ۸۰ میلیون تومانی

عصر خودرو- مدیرعامل یک شرکت داخلی از نوسازی ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده تهران و البرز با مینی‌بوس خبر داد و گفت:‌ برای این کار ۸۰میلیون تومان وام با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود ۱۸ درصدی به متقاضیان پرداخت می شود.

نوسازی ۲۰۰۰ اتوبوس فرسوده تهران و البرز با وام ۸۰ میلیون تومانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از تسنیم، عبدالمحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در فاز اول اتوبوسهای فرسوده‌‌ای که سرویس کارکنان خودروسازان و سازمان‌های دیگر هستند، نوسازی می شوند، اظهار کرد: متولی خاصی در کشور برای جمع‌آوری این اتوبوسهای فرسوده وجود ندارد، ناوگانی که محیط زیست را به مخاطره انداخته‌اند.

    وی تصریح کرد:‌ بر اساس طرحی که داریم اتوبوسهای فرسوده را می‌گیریم و به جای آن مینی بوس با وام 80 میلیونی و سود 18 درصدی در اختیار مالکان آن قرار می‌دهیم.

    وی با اشاره به این‌که می‌توانیم اتوبوسهای فرسوده را با اتوبوسهای 457 جایگزین کنیم، یادآور شد:‌با توجه به وضعیت مالی مالکان اتوبوسهای فرسوده و قیمت حدود 400 میلیون تومانی اتوبوسهای 457، از این رو برای نوسازی از مینی‌بوسهای آرین استفاده می‌کنیم.

    وی در ادامه با اشاره به این‌‌که گواهی اسقاط هر دستگاه اتوبوس فرسوده حدود 27 میلیون تومان است قیمت هر دستگاه مینی بوس را 128 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بنابراین متقاضیان برای نوسازی اتوبوسها و دریافت مینی بوس 21 میلیون تومان را به صورت نقدی باید واریز کنند.

    عبدالمحمدی با بیان این‌که رویه دریافت مینی‌بوس‌ها طی سه مرحله انجام می‌شود، افزود:‌پس از ثبت‌نام در مرکز اسقاط، متقاضیان به بانک عامل معرفی شده و در مرحله سودم پیش فاکتور تحویل خودرو جایگزین را دریافت می‌کنند.

    وی همچنین نقبی به مشکلات پیش آمده برای مالباختگان شرکت صدرا اشاره و تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز این مشکل در طرح جایگزینی اتوبوسهای فرسوده، تمام پولهایی که وارد حسابهای ما در بانک می‌شود، بوکه شده و فقط خودروساز حق برداشت از آن را دارد.

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر این‌که آیا از ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت مجوز نوسازی اتوبوسهای فرسوده را دریافت کرده‌اید، گفت: خیر از این ستاد مجوزی دریافت نکرده‌ایم و با سازمان بهینه سازی قراردادی را امضا کرده‌ایم.

    وی با اشاره به این‌که خروج هر دستگاه اتوبوس فرسوده 40 میلیون تومان برای کشور صرفه‌‌جویی به همراه دارد، تصریح کرد:‌به دنبال فراهم کردن ساز و کار یک کمک بلاعوض برای کاهش سود تسهیلات از 18 درصد به 7 درصد هستیم.

    وی با بیان این‌که روی مینی‌بوسها GPS نصب می‌شود، اظهار کرد:‌ این کار برای آ« انجام می‌شود تا مشخص شود هر مینی بوس چقدر پیمایش دارد تا بتوانیم یارانه در نظر گرفته برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به حساب مالکان واریز کنیم.

    وی توضیح داد: در هر 100 کیلیومتر پیمایش با مینی بوس در مقایسه با اتوبوسهای فرسوده 24 لیتر صرفه‌جویی مصرف سوخت حاصل می‌شود و ما هر سه ماه یکبار به ازای هر لیتر 22 سنت دلار مبالغی را به حساب مالکان این مینی‌بوسها واریز خواهیم کرد.

    وی محل تامین این منابع را سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو