فونیکسریمکسبهتام

جولان خودروهای تک سرنشین در پایتخت

عصر خودرو- هر ساعت از روز در خیابان های تهران گذر کنید خواهید دید که مملو از خودرو است؛ جولانگاه بسیاری از خودروهایی با تک سرنشین که با ایجاد ترافیک خود ساخته امان از این شهر بریده اند.

جولان خودروهای تک سرنشین در پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، خیابان های پایتخت را از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب تا چشم کار می کند، از انبوه خودرو می بینی در رنگ های مختلف؛ آسفالت خیابان و حتی جدول کنار خیابان دیده نمی شود، وقتی می خواهی از خط کشی عابر پیاده هم عبور کنی، باید مراقب باشی تا لا به لای خودروها آسیب نبینی.
    اینجا خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی است، جایی که موجی از ترافیک وجود دارد و انبوه خودروها قصد دارند تنها سرنشین خود را به مقصد برسانند.
    از چهره تک سرنشین خودروها استرس و نگرانی ناشی از دیر رسیدن پیداست، استرسی که خودشان آن را ایجاد کرده اند و اکنون در حل مساله خود ساخته مانده اند.
    در حالیکه انبوهی از خودروها ترافیک سنگینی را در خیابان ولیعصر به سمت بزرگراه چمران ایجاد کرده اند گرمای هوا رانندگان و مسافران را در ترافیک خودروها کلافه کرده و از هر 10 خودرو در ترافیک حداقل شش تا هفت مورد آن تک سرنشیند.
    به رغم اینکه تمام تک سرنشینان از ترافیک نالان هستند اما از تک سرنشینی به عنوان یکی از دلایل افزایش ترافیک شهر دست بر نمی دارند.
    سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد خودروهای تک سرنشین در دست نیست گفت: بر اساس آمار سازمان های مختلف روزانه چهار میلیون خودرو در سطح شهر تهران تردد دارند.
    وی با بیان اینکه کمبود وسایل نقلیه عمومی در شهر تهران می تواند مهمترین عامل استفاده از خودرو شخصی بطور تک سرنشین باشد افزود: بسیاری از شهروندان به استفاده از خودرو شخصی خود عادت کرده اند.
    عابدی می گوید: اگر حمل و نقل عمومی بطور آسان و ارزان در اختیار شهروندان قرار گیرد قطعا بسیاری از مشکلات تردد تک سرنشین ها و خودروهای شخصی رفع شده و شاهد کاهش چشمگیر ترافیک خواهیم بود.
    وی با بیان اینکه برخورد قهری و سلبی با تک سرنشین ها قانونی نیست تاکید کرد: همواره پلیس توصیه هایی برای استفاده از خودروهای شخصی داشته است.
    جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که برای کاهش مشکلات خود از جمله آلودگی هوا و ترافیک که شهر تهران با آن روبرو است، بهتر است از خودرو شخصی استفاده نکنند.
    ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تک سرنشینی را ناشی از نبود زیرساخت های حمل و نقل عمومی در پایتخت می داند و می گوید: رفع مشکلات حمل و نقل عمومی در شهر تهران نیازمند حرکت جهادی دولت و شهرداری با هم است.
    وی افزود: بطور روزانه سه میلیون سفر با مترو و چهار میلیون سفر نیز با تاکسی انجام می شود اما پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.
    قناعتی تاکید کرد: رویکرد شورای شهر و شهرداری تهران بر این است که فاصله منزل هر شهروند تا یکی از مدهای حمل و نقل عمومی 300 متر باشد اما این امر هنوز محقق نشده است.
    وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان ناگزیر به استفاده از خودرو شخصی هستند افزود: در تهران شش هزار و 500 دستگاه اتوبوس فعال است که یک هزار و 500 مورد آن به دلایل نقص های فنی در تعمیرگاه ها هستند و عملا از چرخه حمل و نقل خارج شده اند.
    قناعتی با بیان اینکه هم اکنون مرکز شهر از نظر دست یابی به انواع وسیله حمل و نقل عمومی وضعیت بهتری نسبت به سایر مناطق دارد تاکید کرد: با راه اندازی خط شش و هفت مترو تهران و ورود یک هزار واگن قطار در این خطوط و خرید شش هزار اتوبوس بسیاری از مشکلات تردد رفع شده و شاید نیاز به استفاده از خودرو شخصی کاهش چشمگیری داشته باشد اما تحقق این برنامه ها نیازمند اعتبار زیادی است که با همراهی دولت و شهرداری محقق می شود.
    عضوهیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در مناطقی که حمل و نقل عمومی در دسترس است؛ استفاده از خودرو شخصی بی انصافی است تاکید کرد: بهتر است شهروندان برای آسایش خود و کاهش ترافیک در مناطقی که دسترسی مناسب تری به حمل و نقل عمومی وجود دارد، از خودرو شخصی استفاده نکنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو