فونیکسریمکسبهتام

در جلسه‌ای با حضور فرماندار یزد و معاونان وی مطرح شد؛

فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نیاز استان یزد

عصر خودرو- در ادامه نشست فرماندار یزد و معاونان با رسانه‌ها، این بار نوبت به صدا و سیما رسید و مسائل مهمی از جمله مسائل حوزه ترافیک، مشارکت مردم، وضعیت نان، اطلاع رسانی و... در این نشست مطرح شد.

فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نیاز استان یزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سرپرست فرمانداری یزد در این نشست از تلاش برای خدمت رسانی به مردم و اطلاع رسانی صادقانه از این خدمات به مردم خبر داد و گفت: همه برنامه ریزیها در راستای پیشبرد اهداف نظام و خدمت به مردم است.

    مصطفی سالاری بیان کرد: برای اینکه خدمت رسانی به مردم بهتر و با نقایص کمتری انجام شود، نیاز به مشارکت مردم و حضور اجتماعی آنها است و همواره مشارکت آنها شرایط خدمت را مطلوب‌تر کرده است.

    وی از نمونه های مشارکت مردم یزد به انتخابات سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: اطلاع رسانی رسانه ها نیز در این زمینه بسیار اثرگذار بود و برخی رسانه ها نظیر صدا و سیما همپای مسئولان ستاد انتخابات تلاش کردند و نتیجه تلاش آنها مشارکت بالای مردم در انتخابات بود.

    سالاری با بیان اینکه خواستار ادامه این روند از سوی رسانه به ویژه صدا و سیما هستیم، افزود: برای اجرای طرح هایی نظیر سرشماری نفوس مسکن سال 95 همچنین انتخابات سال آینده نیز نیاز به همکاری رسانه ها برای جذب مشارکت حداکثری مردم هستیم.

    وی با بیان اینکه تیم اطلاع‌رسانی فرمانداری یزد به‌ منظور حضور فعال در عرصه اطلاع‌ رسانی و ارتباطات مردمی تشکیل ‌شده است، تصریح کرد: توجه به نظرات مردمی و ارتباط با اقشار مختلف جامعه به‌عنوان اصلی‌ترین وظایف این تیم تعریف ‌شده است.

    تلاش‌های صداوسیما در حوزه آموزش ترافیک قابل تقدیر است

    معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری یزد نیز در این مراسم فرهنگ سازی در حوزه ترافیک را از ضرورتهای یزد خواند و افزود: تولید برنامه‌های آموزشی در حوزه ترافیک شهری و آگاه‌سازی مردم در این رابطه یکی از مقوله‌هایی است که مورد توجه شورای ترافیک استان و شهرستان است.

    امیر شاکری تأکید کرد: حوزه فنی و عمرانی فرمانداری همواره در حال رصد مسائل شهر و شهرستان است و اولویت خود را به بحث آب شرب و کیفیت مطلوب آن معطوف کرده است.

    وی با بیان اینکه در بازه‌های زمانی مختلف اولویت‌های مشخصی علاوه بر امور جاری معاونت دنبال می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر موضوعاتی نظیر ساماندهی سد معبرهای صورت گرفته توسط برخی از اصناف، بهینه‌سازی انرژی و تعویض پلاک‌های ناخوانای خودروها در دستور کار قرار دارد.

    لزوم حساس سازی مردم نسبت به مصرف نان باکیفیت

    معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های فرمانداری نظارت و کنترل کیفیت نان مصرفی همشهریان است، اظهار داشت: بازرسان شورای آرد و نان شهرستان که متشکل از نماینده فرمانداری، کارشناسان اصناف، سازمان صنعت و معدن و مرکز بهداشت است به ‌صورت روزانه نسبت به بازدید از واحدهای نانوایی اقدام می‌کنند.

    علیرضا جلالی با بیان اینکه وضعیت پخت نان در شهرستان یزد از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: ضرورت دارد در مورد مسائلی چون استفاده نمک، مواد افزودنی و مقدار سبوس موجود در آردهای مصرفی نانوایی‌ها نکاتی به مردم آموزش داده شود که این مهم مشارکت صداوسیما و دیگر رسانه ها را می‌طلبد.

    ضرورت تولید محتوا در حوزه زنان و خانواده

    مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار یزد با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و تولید محتوا در حوزه بانوان و خانواده ضروری به نظر می‌رسد، خواستار توجه بیشتر مسئولان صداوسیمای مرکز یزد به این حوزه شد.

    فریبا خاکباز با بیان اینکه زنان یزدی همواره به زنان مشارکت‌جو در امور اجتماعی و اقتصادی در کنار رسیدگی به امور خانواده خود شهره هستند، اظهار داشت: شایسته است به موضوع مشارکت اقتصادی زنان در مدیریت خانواده در سالی که به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌ گرفته است توجه بیشتری شود.

    ضرورت تلاش بیشتر روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان

    مشاور اطلاع ‌رسانی و مسئول روابط عمومی فرمانداری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه مطلوب است توجه بیشتری به اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه‌های اجرایی شهرستان یزد شود، ابراز امیدواری کرد تا معاونت خبر صداوسیمای استان نگاه ویژه‌ای به این امر داشته باشد.

    فرزاد فیضی با اشاره به اینکه شهرستان یزد به سبب واقع‌شدن در مرکز استان دارای شرایط ویژه‌ای است، تأکید کرد: ضرورت دارد روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به انتشار اقدامات دولت تلاش بیشتری داشته باشند.

    وی افزود: به ‌زودی شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان یزد با اولویت ساماندهی مباحث اطلاع‌رسانی در شهرستان تشکیل خواهد شد.

    تولیدات متعدد در زمینه فرهنگ سازی در مقوله آب و ترافیک در راه است

    مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه سیاست این سازمان در استان همکاری مطلوب با دولت است، اظهار داشت: در حال حاضر مباحث محدودیت منابع آب در استان و ترافیک شهری اولویت اصلی مرکز است و برنامه‌های متنوعی نیز دراین ‌باره تولید و در حال تولید است.

    احمد پهلوانیان با بیان اینکه آمادگی کامل برای اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها وجود دارد، خواستار تولید و انتشار اخبار مورد نیاز مردم شد.

    پهلوانیان با اشاره به اینکه صداوسیما با شجاعت به موضوعات روز جامعه ورود پیداکرده است، تصریح کرد: این روند در برنامه‌سازی سازمان ادامه پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو