فونیکسریمکسبهتام

موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر

عصر خودرو: رقابت‌های المپیک از جمله اتفاق‌های مهم ورزشی است که در کل دنیا تماشاچی‌های میلیونی دارد. برای خودرو سازان این رقابت‌ها فرصت خوبی است تا با ارائه مدل‌های مفهومی در حواشی این مسابقات از جنبه‌های تبلیغاتی آن استفاده کنند.

موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر
  • موشک برقی نیسان در المپیک ریو +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادنیوز، در مراسم افتتاحیه، شرکت نیسان مدل مفهومی Bladeglider خود را در معرض نمایش گذاشت. این خودروساز ژاپنی با نشان دادن مدل مفهومی دارت شکل و سه نفره به نوعی تلاش کرده است تا نشان دهد خودروهای آینده چه شکل و شمایلی خواهند داشت.

بلیدگلایدر خودرویی تمام برقی و پرشتاب است و می‌تواند در مدت زمان 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر تخمین زده شده است. نیسان از جمله خودرو‌سازانی است که در حال حاضر محصولات تمام برقی به بازار عرضه می‌کند و نیسان لیف نمونه تقریبا موفق این خودرو بوده است که در نقاط مختلفی از دنیا به‌فروش می‌رسد. نیسان برای طراحی نمونه‌های اولیه این خودرو از تیم ویلیامز فرمول 1 کمک گرفته است و مهندسان این تیم در قالب همکاری با شرکت نیسان با الگو گرفتن از خودروهای فرمول 1 آن را ساخته‌اند، البته این تیم پیش از این هم برای جیمز باند خودرویی سفارشی با برند جگوار ساخته‌اند تا در کنار استون مارتین مورد استفاده قرار بگیرد. نیسان معتقد است بر خلاف لیف، این خودرو به خاطر شکل خاصی که دارد باعث می‌شود افراد زیادی به خودروهای برقی علاقه‌مند شوند و طراحی لیف را ساده و شبیه خودروهای عادی در نظر می‌گیرند.

نیسان یک گام از رقبای خود در این موضوع جلو تر است و توانسته است مدل مفهومی خود را در اتفاقی بین‌المللی با میلیون‌ها نفر تماشاچی برای بار دوم رونمایی کند و پیش از این در نمایشگاه خودروی 2013 این مدل یکبار در توکیو رونمایی شده است. اگر بخواهیم با بی ام و مقایسه کنیم در واقع این نوع معرفی فرصت طلبی نیسان را نشان می‌دهد. بی ام و با معرفی مدل مفهومی خود در مراسمی رسمی و در جشن صد‌سالگی اش توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند، اما آنچه نیسان رونمایی کرده است در عمل بوده و مقامات از آن برای حضور در صحنه استفاده کرده‌اند. نکته مهمی که در رابطه با این خودروی کوچک و سه نفره می‌توان گفت این است که طراحی بسیار خاصی دارد که کمتر در رابطه با خودروهای شهری و تولیدی استفاده می‌شود.

درها در این خودرو رو به بالا باز می‌شوند. از نظر شکل کلیه این خودرو شبیه دارت است و شبیه موشک طراحی شده است و این طرح خودرو مقاومت هوا را بسیار کاهش داده است و بلیدگلایدر می‌تواند همانند موشکی هوا را شکافته و به حداکثر سرعت خود برسد و از سوی دیگر کنترل خودرو راحت تر امکان پذیر خواهد بود. صندلی‌ها به‌گونه‌ای قرار گذرفته‌اند که سرنشینان عقب می‌توانند به راحتی جلوی خودرو را ببینند. نیسان برای بلیدگلایدر دو در در نظر گرفته است که ظاهر آن را آینده نگر تر کرده است. راننده در این خودرو همانند خودروهای فرمول یک در مرکز می‌نشیند. در دنیای خودروهای اسپرت برخی خودروها از این طراحی صندلی راننده استفاده می‌کنند و راننده در مرکز خودرو قرار دارد تا کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشد. نیسان در این موشک برقی خود از باتری‌های 220 کیلوواتی استفاده کرده است تا نیروی لازم برای شتاب بالای آن فراهم شود.

رانندگی با این خودرو بسیار راحت خواهد بود، چرا‌که حالت‌های مختلفی از آن قابل تنظیم است و راننده می‌تواند انتخاب کند که در چه وضعیتی می‌خواهد این دارت برقی را هدایت کند. انتخاب این حالت‌ها باعث می‌شود تا مصرف برق در موتورها کنترل شود و خودرو بر اساس شرایط محیط و نیاز راننده شتاب بگیرد. در خودروهای سوپر اسپرت هم این امکان فراهم است تا راننده با محدود کردن توان موتور فقط بخشی از قدرت خودرو را مورد استفاده قرار دهد.

کنترل شتاب‌های زیر 8 ثانیه مهارت بالایی نیاز دارد و کوچک‌ترین بی توجه به شتاب بالا می‌تواند سرعت خودرو را ناگهان به مقدار زیادی افزایش دهد که تصادف برخی خودروهای فراری و لامبورگینی موید این مطلب است، اما ویژگی اصلی این خودرو پایداری بسیار بالای آن در هنگام مانور دادن است. استفاده از الگویی که در طراحی خودروهای فرمول یک استفاده می‌شود زمینه این پایداری بالا را فراهم کرده است. نیسان به‌عنوان خالق GTR برنامه‌هایی هم برای سبز کردن این غول رام نشدنی اش دارد و آنچه از محصولات این شرکت می‌توان درک کرد این است که نیسان گام‌های موثری برای برقی‌کردن برداشته است، اما این حرکت‌ها با احتیاط زیادی گویا در حال انجام شدن است، چرا‌که بعد از سه سال هنوز نیسان به این جمع بندی نرسیده است که بلیدگلایدر می‌تواند فروش خوبی داشته باشد یا خیر.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم