فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح بخشش در ایام ولادت امام رضا (ع) در مترو تهران

عصر خودرو- مدیر فرهنگی هنری مترو از اجرای طرح بخشش در روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه همزمان با ایام ولادت امام رضا (ع) در ایستگاه مترو تئاتر شهر و شهدا خبر داد.

اجرای طرح بخشش در ایام ولادت امام رضا (ع) در مترو تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، اسماعیل قضاتلو با اشاره به اجرای طرح بخشش در ایام ولادت امام رضا (ع)، گفت: غرفه هایی در ایستگاه های مترو تئاتر شهر و شهدا توسط فرهنگسرای مترو برپا می شود که تعدادی از روحانیون فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی با حضور در این غرفه ها، از مردم می خواهند که اگر از کسی ناراحتی بر دل دارند در ایام ولادت امام رئوف از حق خود گذشت کنند. در قالب ارائه فرم های بخشش به مردمی که در این ایستگاه ها تردد می کنند، می پردازند.
    وی با بیان اینکه این طرح بر پایه آیه شریفه 22 سوره نورقرار داده شده است، خاطرنشان کرد: ما در برنامه های خود عمل به فرامین الهی را جزو واجبات کار فرهنگی می دانیم، در این راستا طبق تاکیدات رییس سازمان فرهنگی هنری در خصوص برنامه ریزی فرهنگی بر پایه قرآن و تعلیمات اسلامی، این برنامه طراحی شده است.
    قضاتلوبا شاره به زوایای طرح بخشش افزود: طرح بخشش مروج دوست داشتن است. در واقع ممکن است افرادی باشند که در طول سالهای مختلف از کسانی دل آزرده باشند و این ناراحتی بخشی زیادی از فکر و ذهن افراد را درگیرخود می کند. ما می توانیم با اجرای چنین طرح هایی زاویه دیدمردم را به سوی بخشندگی و گذشت تغییر دهیم و انتقام و کینه را از مردم دور کنیم؛به عبارتی اجرای چنین طرح هایی موجب می شود، بخشش و رحمت در بین مردم بسط و گسترش یابد.
    وی با بیان اینکه اجرای طرح بخشش دومین تجربه فرهنگسرای مترو در این زمینه است، اظهار کرد: در دوره قبل بیش از 1000 نفر در کمتر از 3 ساعت، از افرادی که دلخور بودند گذشتند و آنها را بخشیدند. همین اتفاق، نه تنها حال و هوای شهر را تغییر می دهد، بلکه روح رافت و صمیمیت در بین مردم شهر را نیز بیشتر می کند.
    مدیر فرهنگی هنری مترو با تاکید بر اینکه این برنامه توسط فعالان فرهنگی شهر به سرپرستی آقای معزی پور و کمک و حمایت فرهنگسرای مترو اجرا می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد روزانه 36 هزار نفر در ایستگاه تئاتر شهر که اکثر آنها دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه می باشند، این طرح در این ایستگاه و ایستگاه شهدا اجرا می شود، البته با توجه به ظرفیت عظیم مترو تصمیم داریم این طرح را در طول سال در ایستگاه های مختلف و سایر فرهنگسرا های سراسر تهران نیز اجرا کنیم.
    رییس فرهنگسرای مترو در ادامه با اشاره به برپایی غرفه هایی با عنوان فرهنگسرای زیارت همزمان با دهه کرامت در روز های شنبه23 مرداد از ساعت 18 و یکشنبه 24 مرداد از ساعت 10 صبح در ایستگاه های مترو تئاتر شهر و شهدا، تصریح کرد: علاوه بر غرفه های طرح بخشش، نمایش میدانی، رادیو زیارت، دل نوشته ای به امام رضا(ع)، طب الرضا(ع)، مشاوره دینی، ورکشاپ هنری، غرفه کودک و بازی و سرگرمی از دیگر برنا مه های این ایام فرهنگسرای مترو است.
    بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری مترو، رییس فرهنگسرای مترو در پایان تاکید کرد: هرچند هنوزما برای ایجاد فضای مفرح بر پایه آموزه های دینی فاصله داریم اما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا با برنامه ریزی، برنامه های فاخر و در شان مردم و با حمایت فعالان فرهنگی شهر تهران اجرا کنیم.
    شایان ذکر است، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های فرهنگسرای مترو می توانند با شماره 88523050 تماس حاصل فرمایند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو