فونیکسریمکسبهتام

۱۰ شهر پرترافیک جهان را بشناسید

عصر خودرو- برای تخمین پرترافیک‌ترین شهرهای جهان ما از داده‌های برگرفته از شاخص ترافیک Tom Tom در سال ۲۰۱۶ استفاده نموده‌ایم تا ۱۰ شهر را برای شما معرفی نماییم.

۱۰ شهر پرترافیک جهان را بشناسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، شاید بار بعدی که در ترافیک معطل شدید با به یادآوردن این مقاله از اینکه در این شهرها زندگی نمی‌کنید خوشحال شوید!
    10. لس‌آنجلس، کالیفرنیا
     

    جای تعجبی ندارد که تنها شهر آمریکا در این لیست لس‌آنجلس، کالیفرنیا است. در طی شلوغ‌ترین ساعات رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند انتظار داشته باشند که برای گذر از خیابان‌های L.A. باید 41 درصد نسبت به ساعاتی که ترافیک روان است وقت بیشتری را بگذرانند.

    9. چنگدو، چین

    صنعت خودروسازی در چین در حال انفجار است و این موضوع کمکی به جاده‌های این کشور نمی‌کند. شهر چنگدو جمعیتی 14 میلیون نفری دارد و در حال حاضر سه میلیون خودروی ثبت شده در راه‌های آن در حال تردد هستند. این شهر در نظرسنجی جهانی Tom Tom بالاتر از 12 شهر دیگر چین قرار داشته اما به نظر می‌رسد که با افزایش جمعیت این شهر به 20 میلیون نفر تا سال 2027 اوضاع به مراتب بدتر شود.

    8. رسیفه، برزیل

    به‌طور متوسط راننده‌ها در این شهر همه‌ساله 94 ساعت را در ترافیک از دست می‌دهند. شرقی‌ترین شهر برزیل به خاطر مشکلات ترافیکی خود مشهور بوده و این موضوع در زمان جام جهانی 2014 به عینه دیده شد. حتی برخی مدیران اعتراف کرده‌اند تا زمانی که رانندگان درباره‌ی برخی جرائم مشکلی ندارند، ترافیک به همین منوال ادامه داشته و وضع بدتر هم خواهد شد.

    7. سالوادور، برزیل

    دیگر شهر برزیلی این لیست سالوادور است که در ساعات اوج ترافیک 43 درصد زمان بیشتری را در آن می‌مانند. گفته شده که این شهر گیج‌کننده‌ترین راه‌ها و بدترین راننده‌های برزیل را دارد.

    6. بخارست، رومانی

    بخارست رومانی تراکم ترافیکی بدتری از شهرهایی چون لندن و پاریس دارد. یک مطالعه‌ی جابجایی شهری به این نتیجه رسیده که شهروندان بخارستی به این دلیل رانندگی را انتخاب می‌کنند که همه‌ی پارکینگ‌های شهر از پرداخت هزینه معاف‌اند. به علاوه بخارست سیستم حمل‌ونقل عمومی سؤال‌برانگیزی دارد. همین مطالعه دریافته که دریافت هزینه‌ی 1.23 دلاری به‌طور بالقوه 56 درصد ترافیک این شهر را کم می‌کند.


    5.مسکو، روسیه

    این شهر که در مطالعات پیشین در رده‌ی اول بوده جمعیت بیش از 12 میلیون نفری داشته و 4 میلیون خودرو در آن تردد می‌کنند که مسکو را به یکی از پرترافیک‌ترین شهرهای جهان بدل می‌کند. رانندگان تمایل دارند تا هرجایی که دوست دارند پارک کرده و در ماه‌های سرد و برفی زمستان، صرف زمان 1.5 ساعته عادی تلقی می‌شود.

    4. ریودوژانیرو، برزیل

    از شهری که میزبان المپیک تابستانی است خبرهای چندان مثبتی به گوش نمی‌رسد. رانندگان در ریو به‌طور متوسط سالانه 165 ساعت را در ترافیک از دست می‌دهند درحالی‌که یک مطالعه‌ی فدرال در سال 2014 معلوم کرد که تراکم ترافیکی در ریو و سائوپائولو به علت از دست دادن تولید و اتلاف سوخت موجب از دست رفتن 43 میلیون دلار در اقتصاد می‌شود. در نظر داشته باشید که 43 میلیون دلار برابر با 2 درصد تولید ناخالص ملی برزیل است.


    3. استانبول، ترکیه

    بدترین شهر در اروپا از نظر ترافیکی شهر استانبول است. این شهر بین دو بخش قاره و چندین پل گسترده شده که کمکی به بهبود جریان ترافیک نمی‌کنند. از سویی تمرکز زندگی شبانه، جاذبه‌های گردشگری و مناطق تجاری در مرکز شهر به بدتر شدن اوضاع انجامیده‌اند. برخی رانندگان گزارش کرده‌اند که ترافیک 5 لاینه در خیابان‌ها می‌تواند تشکیل شود و راننده‌های ناامید نیز از صدای آژیر پلیس ترسی ندارند.

    2. بانکوک، تایلند

    این شهر شاید یکی از توریستی‌ترین شهری‌های جهان باشد اما پایتخت تایلند یک کابوس مطلق برای راننده‌ها است. با بیش از 5 میلیون وسیله نقلیه ثبت شده در شهری که با گذشت زمان توسعه یافته، بانکوک فاقد ساختار سازمان‌یافته برای شبکه جاده‌ای است. باران‌های موسمی متعدد و سیستم حمل‌ونقل عمومی ناکافی به بدتر شدن اوضاع منجر شده‌اند. ازآنجایی‌که احتمال زایمان یک خانم در ترافیک و نرسیدن او به بیمارستان بالا است، افسران پلیس آموزش‌های پایه‌ای مامایی را گذرانده‌اند.


    1. مکزیکوسیتی، مکزیک



    پرترافیک‌ترین شهر دنیا مکزیکوسیتی است. با بیش از 22 میلیون جمعیت، راننده‌ها 59 درصد زمان بیشتری را در اوج ترافیک و نسبت به زمان غیر شلوغ به سر می‌برند. به‌طور متوسط راننده‌ها در مکزیکوسیتی 219 ساعت خود را در سال در ترافیک از دست می‌دهند که کمی بیش از 9 روز است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو