فونیکسریمکسبهتام

۲۳ رام قطار جدید تا پایان سال وارد ناوگان مترو می‌شود

عصر خودرو- تا پایان سال‌جاری باید ۲۳ رام قطار جدید مترو از واگن‌سازی‌ به‌تدریج وارد ناوگان ریلی پایتخت شود و برای جا‌به‌‌جایی مسافران در خطوط جدید مورد استفاده قرار گیرد.

۲۳ رام قطار جدید تا پایان سال وارد ناوگان مترو می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، این خبر را عیسی شریفی قائم‌مقام شهردار تهران در جلسه بررسی پیشرفت خطوط 6و 7متروی پایتخت و فرودگاه امام اعلام کرد.به‌گفته وی، برای خدمت به شهروندان، حتی یک روز را نیز نباید از دست داد و از این‌رو در پروژه مترو، هر روز زمان حیاتی بوده و روز طلایی محسوب می‌شود. شریفی افزود: تونل‌‌های خطوط جدید مترو را باید هر‌چه زودتر ریل‌‌گذاری کنیم‌ چرا که گذاشتن ریل، حرکت جدید و تحول بزرگی را در مجموعه مترو به‌وجود می‌آورد.

    وی با اعلام اینکه مجموعه مترو در حوزه بهره‌‌برداری باید برنامه‌ریزی کند تا به محض اتمام خطوط 6و 7مترو و متروی فرودگاه امام، حتی یک روز هم معطل نشویم، تأکید کرد: روند کار زنجیره مترو از حفر تونل گرفته تا ساخت واگن و از تأمین منابع مورد نیاز گرفته تا بهره‌برداری از مجموعه، مانند دانه‌های تسبیح هستند که در کنار هم معنا و مفهوم می‌‌یابند.

    وی اظهار کرد: دغدغه از دست ندادن فرصت خدمت، خط قرمز مدیریت شهری در خدمات‌رسانی به شهروندان است. شریفی با بیان اینکه برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر خطوط جدید مترو، علاوه بر دستگاه‌های حفار مترو موسوم به تی‌بی‌ام، باید جبهه‌های کاری جدیدی نیز از طریق انجام حفاری تونل با روش‌های دستی گشوده شود، تصریح کرد: عملیات حفر مترو را باید با سرعت بیشتر انجام دهیم و منتظر رسیدن تی‌بی‌ام نمانیم.

    وی با تأکید بر اینکه خط 6مترو به همراه بخش جنوبی آن‌که به شهر‌ری متصل می‌شود، باید افتتاح شود و این اتصال، شیرینی افتتاح این خط را بیشتر می‌کند، اضافه کرد: خط 6 پس از بهره‌برداری کامل، این ظرفیت را دارد که روزانه یک میلیون تا یک میلیون و 200هزار نفر را جا‌به‌جا کند و به همین دلیل است که در کل پروژه‌های شهری، اولویت با مترو‌ست. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت:

    همزمان با پیشرفت خطوط 6و 7مترو، تحول در مجموعه حمل‌ونقل برای اثربخشی مضاعف خطوط جدید مترو را در دستور کار قرار داده‌‌ایم. مازیار حسینی با اعلام اینکه پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی، مکمل ایستگاه‌های مترو هستند و همزمان با افتتاح هر ایستگاه جدید‌ آغاز به‌کار می‌کنند، افزود: ورود ایستگاه‌های مترو به هر منطقه، در آن منطقه تحول ایجاد می‌کند و از این رو، بازنگری در مسیرهای اتوبوس و تاکسی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو