فونیکسریمکسبهتام

برنامه جدید وزارت صنعت برای افزایش ظرفیت تولید خودرو

عصر خودرو- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی سه طرح از ۳۶ طرح ملی توسعه صنعت کشور را مختص صنعت خودرو و قطعه کشور خوانده که با راه‌اندازی این سه طرح، معادل ۱۸۴هزار دستگاه به ظرفیت تولید خودرو در کشور اضافه می‌شود.

برنامه جدید وزارت صنعت برای افزایش ظرفیت تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس افزایش ظرفیت تولید خودرو در شرایطی از سوی این وزارتخانه اعلام شده که ظرفیت تولید خودرو در کشور سالانه حدود 2 میلیون دستگاه پیش‌بینی می شود حال آنکه اوج تولید خودرو در کشور به سال 90 برمی‌گردد سالی که تولید به یک میلیون و 600 هزار دستگاه رسید. بعد از سال 90 تولید خودرو در کشور روندی نزولی یافت و خودروسازان به‌دلیل چالش‌هایی که در روند تولید با آن روبه‌رو بودند تاکنون نتوانستند رکورد سال را بشکنند. اما مهم‌ترین عوامل در تولید خارج از ظرفیت خودروسازان طی این سال‌ها به مواردی چون افت تقاضا در بازار، کمبود نقدینگی و کاهش صادرات باز می‌گردد. هرچند افت تقاضا در بازار داخل موجب شده که خودروسازان نتوانند همچون روزهای اوج‌شان که تولید 6/ 1 میلیون دستگاه خودرو را محقق می‌کردند، عمل کنند؛ اما بسیاری از کارشناسان در کنار افت تقاضا در بازار داخل مشکلات ومسائل بازارهای هدف صادراتی خودروسازان در تکمیل نشدن ظرفیت این صنعت را دخیل می‌دانند.

    بر این اساس کارشناسان معتقدند برنامه جدید وزارت صنعت به‌منظور افزایش ظرفیت صنعت خودرو در شرایطی محقق خواهد شد که خودروسازان بتواند بازارهای گذشته صادراتی خود را فعال و همچنین بازارهای جدیدی ایجاد کنند. آنگونه که به‌نظر می‌رسد، با برنامه جدید وزارت صنعت، خودروسازان راه سختی در پیش خواهند داشت به‌خصوص آنکه آنها طی سال جاری یکی از بازارهای صادراتی مهم خود یعنی عراق را به‌دلیل تغییر مقررات گمرکی در این کشور را از دست داده‌اند. اما موضوع مهم دیگر که نقشی اساسی در افزایش میزان صادرات آنها دارد، افزایش کیفیت خودروهای ایرانی است که نقش مهمی در کسب سهم از بازارهای هدف دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو