فونیکسریمکسبهتام

اتصال سه استان بزرگ

گلوگاه ترافیکی کریدور فارس-خوزستان برطرف شد

عصر خودرو- معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به افتتاح ۲۱ کیلومتر از کریدور شیراز-اهواز، گفت: این محور سه استان فارس، کهگیلویه بویراحمد و خوزستان را به یکدیگر متصل می‌کند.

گلوگاه ترافیکی کریدور فارس-خوزستان برطرف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، خیراله خادمی به افتتاح جاده در محور شیراز - قائمیه اشاره کرد و گفت: امروز بخشی از کریدور حدفاصل قائمیه به نورآباد به سمت بابامیدان افتاح شد که این محدوده محل تلاقی مهمی در دو کریدور شیراز-اهواز و بوشهر-یاسوج است.

    وی با بیان اینکه ترافیک در این محدوده سنگین بود و سال گذشته در بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی از این محور داشت، بر تسریع ساخت آن تاکید کرد، اظهار داشت: امروز 21 کیلومتر به صورت بزرگراه باند دوم به بهره برداری رسید که شامل 20.5 کیلومتر جاده و 440 متر پل بزرگ بود که طولانی‌ترین پل استان فارس است.

    معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه این پروژه با اعتبار 55 میلیارد تومان ساخته شده است، افزود: در سه تا 4 سال آینده هم مابقی این محور که کمتر از 50 درصد است به اتمام می‌رسد.

    خادمی با بیان اینکه کل این محور پس از اتمام، استان فارس را به کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان مرتبط می‌کند، اظهار داشت: در واقع اتصال به بنادر غربی کشور یعنی بندر امام(ره) و بوشهر برقرار می‌شود ضمن آنکه هدف ما این است که باند دوم محور را هم احداث کنیم.

    وی طول کریدور شیراز-اهواز را 517 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در قالب سه طرح استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان به صورت باند دوم و 4 خطه احداث می‌شود که از این 517 کیلومتر،  245 کیلومتر به صورت بزرگراه 4 خطه الان در حال بهره برداری است.

    معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه 145 کیلومتر از این مسیر در حال عملیات اجرایی است، افزود: مابقی در حال انجام طرح مطالعاتی است که 40 کیلومتر در استان فارس باقی مانده که در سه ماه  آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

    خادمی با اعلام اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد  مطالعات 10 تا 15 کیلومتر شروع شده که تاپایان سال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اظهار داشت: در استان خوزستان یک قطعه حدود 60 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن باقی مانده و عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو