فونیکسریمکسبهتام

بررسی بهترین اسپیکرهای ۱۰ و ۱۳ سانتی‌متری بازار داخلی

فــرمانــروایان کوچک

عصر خودرو- دومین گام بعد از انتخاب پخش در سیستم صوتی خودرو، انتخاب اسپیکر مناسب است که خریدار را با چالش بزرگی روبه‌رو می‌کند.

فــرمانــروایان کوچک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، انتخاب اسپیکر‌های بزرگ‌تر  برای سرنشینان جلو به علت  محدودیت فضای مناسب و شرایط نامناسب جایگذاری اسپیکر، علاقه‌مندان را به خرید اسپیکر‌هایی با سایز کوچک‌تر و حجم مناسب‌تر سوق می‌دهد که در این نوشتار قصد داریم به پیشنهاد چند اسپیکر در سایز‌های کوچک بپردازیم.

    سایز اسپیکر‌ها، مهم‌ترین عاملی  است که حجم صدا را تعیین می‌کند و هر چه سایز اسپیکر بزرگ‌تر شود، حجم صدای تولید شده بیشتر می‌شود. اما در کنار سایز، عوامل دیگری مانند سیم‌پیچ،‌ جنس و سایز مگنت اسپیکر و طراحی و جنس مواد استفاده شده در صدای نهایی اسپیکر‌ها تاثیر‌گذار هستند.
    حال برای اینکه از یک اسپیکر با سایز کوچک و هزینه نا‌چیز صدای مطلوبی دریافت کنیم، به اسپیکری با کیفیت ساخت بالاتر نیاز داریم که بتواند از اسپیکر‌های هم‌سایز خودش متمایز شود‌. به طور کلی توان راه‌اندازی بیشتر ‌‌پخش‌های موجود در بازار برای اسپیکر‌ها به 18 وات RMS  محدود می‌شود و  برای راه‌اندازی اسپیکر‌هایی با توات 20 الی 25 وات RMS  مناسب هستند. اگر توان اسپیکر انتخاب شده از مرز 25 وات بیشتر باشد بهتر است توسط آمپلی‌فایر راه‌اندازی شود تا به حداکثر توان اسپیکر دسترسی پیدا کنیم. 

    1 اولین اسپیکر اقتصادی که به منظور بهبود صدا برای سرنشینان جلو پیشنهاد می‌شود، مدل Esprit E4x.2 از برند هلیکس است که به عنوان یکی از بهترین اسپیکر‌های 10 سانتی برای استیج جلو خودرو انتخاب می‌شود. اسپیکر نام‌برده با توان اسمی 40‌وات RMS  و حداکثر توان 120 وات، مقاومت 4 اهم و حساسیت 89 دسیبل  یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین اسپیکر‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. صفحه سبک و مقاوم از جنس کربن و تویتر 19 میلی‌متری و خوش‌صدای این اسپیکر باعث شده است در کنار قدرت، کیفیتی مناسب‌ را به اجرا بگذارد. برای راه‌اندازی اسپیکر نام‌برده آمپلی‌فایر پیشنهاد می‌شود اما  بدون آمپلی‌فایر نیز حجم صدای راضی‌کننده‌ای ارائه می‌دهد.

    2 دومین اسپیکر 10 سانتی، پر‌مصرف و کاربردی از برند هلیکس  مدل Blue B4X.2  است که در رده اسپیکر‌های با‌کیفیت  قرار گرفته است . B4x.2  با توان اسمی 30 وات Rms  و 90 وات توان نهایی، مقاومت 4 اهم و حساسیت 89 دسیبل به پر‌مصرف‌ترین اسپیکر‌های 10 سانتی بازار تبدیل شده است. از اسپیکر‌های 10 سانتی‌متری نام برده می‌توان در داشبورد پراید، درب  تیبا و  خودرو‌هایی که فضای کمتری برای جایگذاری اسپیکر تعبیه شده است، استفاده کرد.

    3 اسپیکر  ECX130  از شرکت هرتز از دیگر اسپیکر‌های باکیفیت در رده 13سانتی‌متری‌هاست. در بیشتر  خودرو‌های داخلی اسپیکر‌های 13سانتی به راحتی جاگذاری می‌شود و می‌توان به راحتی با اسپیکر‌های فابریکی جایگزین شود. ECX130  با توان اسمی 50 وات  RMS  و با حداکثر توان 150 وات، مقاومت 4 اهم و حساسیت 93 دسیبل به عنوان یکی از بهترین اسپیکر‌های 13 سانتی‌متری زیر 200 هزار تومان تلقی می‌شود. راه‌اندازی این مدل با آمپلی‌فایر نیز مقدور است و حجم صدای مطلوبی را ارائه می‌دهد.

    4 از دیگر اسپیکر‌های 13 سانتی‌متری معروف از برند هلیکس مدل blue B5X  است. با توان  35 وات  RMS‌‌، حداکثر قدرت 100 وات، مقاومت 4 اهم، حساسیت 90 دسیبل به عنوان اسپیکری با حجم صدای مطلوب و کیفیت قابل قبول پیشنهاد می‌شود. در این مدل وجود آمپلی‌فایر ضروری نیست و توسط پخش خودرو به صدای مطلوبی می‌رسد.

    5  اسپیکر کنوود مدل   KFC-E1365 از دیگر اسپیکر‌های خوش‌صدای ارزان‌قیمت در رده اسپیکر‌های 13 سانتی‌متری به شمار می‌رود. اسپیکر نام برده با توان اسمی 30 وات  RMS و حداکثر قدرت 125 وات، مقاومت 4 اهم و حساسیت 91 دسیبل‌ به عنوان دیگر اسپیکر‌های مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت بازار سیستم صوتی به شمار می‌رود. کم‌بودن توان اسمی اسپیکر نام برده باعث شده‌ به‌تنهایی توسط پخش راه‌اندازی شود و نیازی به هزینه مازاد جهت خرید آمپلی‌فایر نباشد. ‌سایر اسپیکر‌های موجود  در رده 10 و 13 سانتی‌متری به علت کیفیت ساخت پایین‌تر به خصوص در محصولات چینی ارزش خریداری نداشته و  پیشنهاد می‌شود در صورت اقدام به خرید اسپیکر‌هایی در سایز‌های نام برده، به برند‌های معتبر‌تر توجه بیشتری شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو