فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی:

رانندگی پرخطر در جاده‌ها با جرایم ۲۰۰ هزار تومانی برطرف نمی‌شود

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «فرایند صدور گواهینامه برای رانندگی در جاده‌ها در حال سخت‌تر شدن است اما در ایران نه تنها سخت نیست، بلکه هیچ اقدامی نسبت به سخت‌گیری نیز نمی‌شود» گفت: علاوه بر سخت‌تر شدن صدور گواهینامه و مهارت‌ها، نیاز است درمورد رانندگان پرخطر نسبت به سلب مجوز رانندگی اقدام شود.

رانندگی پرخطر در جاده‌ها با جرایم ۲۰۰ هزار تومانی برطرف نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به تعداد بالای رانندگان پرخطر در جاده‌های کشور اظهار داشت: فرایند صدور گواهینامه برای رانندگی در جاده‌ها در حال سخت‌تر شدن است اما در ایران نه تنها سخت نیست بلکه هیچ اقدامی نسبت به سختگیری نیز نمی‌شود. زیرا طبق شواهد اکثر افرادی که در جاده‌ها رانندگی می‌کنند فاقد مهارت‌های لازم هستند و فقط یک گواهینامه با حداقل آموزش دارند.

    وی افزود: قوانین رانندگی در بسیاری از کشورها به گونه‌ای است که دریافت بیش از 12 امتیاز منفی از سوی راننده باعث تعلیق گواهینامه به مدت دو سال و سلب اجازه رانندگی از وی می‌شود. اما چنین سیستمی در ایران وجود ندارد و این مساله باید در دستور کار قرار گیرد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «معضل رانندگی پرخطر در جاده‌ها با جرایم 200 هزار تومانی برطرف نمی‌شود» تاکید کرد: علاوه بر سخت‌تر شدن صدور گواهینامه و مهارت‌ها به سلب مجوز رانندگی نیز نیاز است.

    آخوندی تصریح کرد: موضوع صدور انواع گواهینامه رانندگی و نحوه اعمال تخلفات در سابقه اشخاص و تاثیرگذاری آن بر وضعیت گواهینامه و همچنین انواع آموزش‌های مورد نیاز برای ارتقای کیفیت آموزش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و پیشنهادهای مشخص برای اصلاح آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ارائه گردد.

    وی خاطرنشان کرد: زمانی در تهران یک میلیون و 200 هزار خودرو وجود داشت اما اکنون به 18 میلیون دستگاه افزایش یافته است و به طور مرتب در حال اضافه شدن است. به همین خاطر بحث صلاحیت روانی کار بسیار سختی است، اما بررسی صلاحیت داشتن در مهارت‌های رانندگی قابل اجرا است و باید در این مورد به خصوص از طریق رسانه‌ها بحث و گفتگو کرد.

    وزیر راه‌وشهرسازی همچنین ضمن عرض تبریک به کفاش، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بابت کسب مسئولیت کارگروه آموزش، فرهنگ و امور اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: اگرچه اقدامات انتظامی و کنترلی در کنترل ایمنی بسیار مهم است، اما آموزش در سنین پایین‌تر پایه‌ای‌ترین بحث در ایمنی راه‌ها به شمار می‌رود و امیدواریم با حضور کفاش اقدامات موثرتری صورت انجام شود.

    براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، با توجه به سهم قابل ملاحظه کاستی‌های فرهنگی و آموزشی در بروز حوادث، و اهمیت جهت‌دهی به فرهنگ عمومی، بهبود سیستم‌های آموزش ایمنی حمل‌ونقل و ترافیک، به‌ویژه در دانش‌آموزان، و همچنین اجرایی کردن طرح انسجام آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی حمل‌ونقل و ترافیک، مصوب نشست 14 کمیسیون، مقرر گردید با برگزاری نشست‌های منظم، گزارش و پیشنهادهای مناسب و موثر کارگروه به کمیسیون ارائه گردد.

    پیگیری اعمال سختگیری در صدور گواهینامه و تخلفات رانندگی در مجلس دهم

    سردار حمیدی فرمانده راهور ناجا در ادامه جلسه با اشاره به اظهارات وزیر راه وشهرسازی در خصوص اعمال سختگیری در مهارت‌های رانندگی یادآور شد: پلیس درخواست‌های متعددی در این زمینه از مجلس نهم داشت که با مقاومت‌هایی روبرو شد اما باید در این دوره جدید مجلس دوباره پیگیری شود.

    وی افزود: طبق تحلیل پلیس؛ سن رانندگان و ساعت تصادفات در شب هنگام علل اصلی تصادفات ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شمار می‌روند که  پیشنهادهای اصلاحی کاهش سقف سن رانندگان از 69 سال و ساعت کار کرد در شب هنگام برای دبیرخانه فرستاده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو