فونیکسریمکسبهتام

استاندار هرمزگان تاکید کرد:

تدابیر مناسب برای کاهش ترافیک در شهر بندرعباس اتخاذ شود

عصر خودرو- استاندار هرمزگان بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش ترافیک در شهر بندرعباس تاکید کرد.

تدابیر مناسب برای کاهش ترافیک در شهر بندرعباس اتخاذ شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جاسم جادری بعدازظهر یکشنبه در آئین بهره برداری از پروژه های شهرداری بندرعباس با بیان اینکه توسعه و آبادانی شهر بندرعباس روز به روز در حال افزایش است، عنوان کرد: فضای سبز همانند ریه برای شهر بندرعباس است و وجود آن برای شهر ضرورت دارد اما باید هزینه های آن را کمتر کنیم.

    وی به هدررفت آب در بندرعباس اشاره کرد و افزود: هدر رفت 25 درصدی آب در بندرعباس رقم بسیار بالایی است و سرانه مصرف آب در استان نیز بسیار بالاست که باید به سمت بهینه سازی مصرف برویم.

    استاندار هرمزگان ادامه داد: اقدام شهرداری بندرعباس در راه اندازی آب شیرین کن و استفاده از آبیاری قطره ای برای فضای سبز شهر بندرعباس در راستای اقتصاد مقاومتی و موجب افزایش بهره وری است که موجب کاهش استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز می شود.

    جادری تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی تولید آب از رطوبت هوا نیز از جمله روش هایی است که می تواند در هرمزگان مورد استفاده قرار گیرد.

    وی بر لزوم استفاده از پساب فاضلاب بندرعباس تاکید کرد و بیان داشت: قرارداد سرمایه گذاری استفاده از 500 لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب بندرعباس منعقد شده اما تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده و اگر این کار انجام نمی شود باید پساب را در اختیار شهرداری قرار داد تا با تصفیه آن از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد چون در هیچ شهری به این شکل فاضلاب را به دریا نمی ریزند که موجب آلودگی محیط زیست شود.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه بر لزوم برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش ترافیک در بندرعباس تاکید کرد و اظهار داشت: به اعتقاد بنده اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها برای شهر بندرعباس زود است چون هنوز اتوبوس BRT در این شهر راه اندازی نشده و تاکسی هم به اندازه کافی وجود ندارد و مسافربرهای شخصی نیز ساماندهی نشده اند و این اقدامات باید در حمل و نقل شهری انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو