فونیکسریمکسبهتام

راز شتاب حیرت آور سدان جدید تسلا چیست؟

عصر خودرو- شتاب صفر تا ۱۰۰ سدان جدید تسلا تا حدی زیاد است که بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو را متعجب کرده است.

راز شتاب حیرت آور سدان جدید تسلا چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»  به نقل از ساینس نیوز، خودروی جدید شرکت تسلا با شتاب صفر تا 100 کیلومتر 2.5 ثانیه عنوان سومین خودروی پرشتاب تاریخ صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص داده است.

    شتاب اولیه این خودروی برقی تا حدی است که رقبای سرشناسی همچون لامبورگینی اونتادور و بوگاتی ویرون را پشت سر گذاشته است.

    آنچه که باعث تعجب اکثر کارشناسان صنایع خودروسازی شده ماهیت سدان جدید تسلا است. در واقع این شتاب باورنکردنی برای خودروی خانوادگی با هفت نفر ظرفیت و با ظاهر معمولی و استاندارد غیرقابل تصور است.

    مایک دوبا، مهندس مکانیک از لابراتوار ملی دانشگاه ایلی‌نوی آمریکا در این باره می‌گوید: مسئولان تسلا می‌گویند رسیدن به بیشترین شتاب ممکن در این خودرو با بیشتر‌ کردن مجموعه باتریها صورت گرفته است، اما آنچه که هنوز جای بحث دارد، چگونگی کسب چنین شتابی برای خودرویی با ارتفاع بالا و هندلینگ پایین است.

    وی در ادامه افزود: برای کسب شتاب 2.5 ثانیه قطعا تحول عظیمی در مجموعه باتری این مدل انجام شده است. این به‌روزرسانی مجموعه باتری را قادر ساخته است تا حجم عظیمی از انرژی را به صورت لحظه‌ای خارج کرده و در اختیار دو موتور الکتریکی قدرتمند قرار دهد.

    الون ماسک مدیرعامل تسلا می‌گوید تنها تعداد انگشت‌شماری خودروی دارای شتاب کمتر از سه ثانیه در جهان وجود دارد. این خودروها مثل سوپراسپرت لافراری از شرکت فراری و پورشه 918 میلیون‌ها دلار قیمت دارند و با توجه به تولید کاملا محدود در صورت توانایی پرداخت قیمت سرسام‌آور آنها همچنان امکان خرید میسر نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم