فونیکسریمکسبهتام

دولت تاثیر اصلی را بر صنعت خودرو دارد

عصر خودرو- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: صنعت خودرو وابسته به دولت است و ارزیابی عملکرد آن نیز به نوعی ارزیابی عملکرد دولت محسوب می‌شود، زیرا دولت تاثیر اصلی را بر صنعت خودرو دارد.

دولت تاثیر اصلی را بر صنعت خودرو دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: در زمان روی کار آمدت دولت یازدهم خودروسازان مشکلاتی از قبیل تبادلات مالی با خارج از کشور و تامین قطعات داشتند که به دنبال اجرایی شدن برجام این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است.

    وی با بیان اینکه در حوزه همکاری با خودروسازان معتبر جهانی نیز شرکت‌هایی مانند ایران خودرو دیزل، ایران خودرو و سایپا ارتباط و همکاری با خودروسازانی همچون بنز، پژو و سیتروئن را مجددا آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این اقدامات مثبت و رو به جلو بوده و نشان‌دهنده موفقیت دولت در بهبود وضعیت صنعت خودرو است.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته نباید به این دستاوردها بسنده کرد و اگر می‌خواهیم خودروساز شده و این دانش را در ایران بومی کنیم باید بر توانمندی‌های داخلی اتکا کنیم که البته در این حوزه دولت یازدهم بهتر می‌توانست عمل کند.

    وی افزود: به عنوان مثال دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت به عنوان تنها و بزرگترین دانشکده مهندسی خودرو خاورمیانه شناخته می‌شود ولی با این حال در سه سال گذشته نهادهای دولتی مرتبط با صنعت خودرو مراجعه‌ای به این دانشکده برای همکاری نداشته‌اند. این در حالی است که طرح کلان پلت‌فرم ملی با محوریت این دانشکده مطرح شده است.

    خلخالی با بیان اینکه در سه سال گذشته صنعت خودرو تمایلی به همکاری در این طرح ملی نشان نداده است ادامه داد: این در حالی است که دولت می‌تواند دو خودروساز بزرگ را به مشارکت در این طرح ترغیب و توجیه کند زیرا در صورت به نتیجه رسیدن آن خودروسازان داخلی می‌توانند از این پلت‌فرم برای توسعه محصولات داخلی استفاده کنند.

    عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: ‌اگر صنعت خودروی ایران پلت‌فرم اختصاصی خودش را نداشته باشد، توسعه و تنوع مدل خودروهای تولید داخل ممکن نخواهد بود. با این حال تاکنون استقبالی از سوی دو خودروساز بزرگ از این طرح صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو