فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

رکود در صنعت خودرو پایان یافته است

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح سه دلیل بروز رکود در بازار خودرو تصریح کرد:رکود در صنعت خودرو پایان یافته است.

رکود در صنعت خودرو پایان یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده درباره آخرین وضعیت بازار خودرو در کشور به دلایل بروز رکود در این بازار اشاره کرد و توضیح داد:سه دلیل باعث شد بازار خودرو با رکود عمیق مواجه شود. یک خبرهای بی‌پایه و اساس مبنی بر اینکه قیمت خودرو با حذف تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند و دوم خودروهای خارجی وارد کشور می‌شود. سوم هم فراخوان علیه خودرو ملی بود. در آن زمان با پرداخت وام 25 میلیون تومانی از سوی دولت خودروسازان توانستند 130 هزار خودرو بفروشند که اگر آن کمک نبود صنعت خودرو بسیار صدمه می‌دید. حال با گذشت زمان مردم متوجه شدند بازار خودرو چه شرایطی خواهد داشت و چند وقتی است که تقاضا برای خرید خودروهای وطنی افزایش یافته است.

    وی در ادامه این سخنانش که در گفت‌وگو با روزنامه‌ ایران مطرح شده است، افزود: معتقدم رکود در صنعت خودرو پایان یافته است. خودروسازان وارد مرحله افزایش تولید شده‌اند. ما همیشه گفته‌ایم خودرو ما به سطح کشورهای صنعتی نمی‌رسد ولی سعی می‌کنیم که به آن سطح برسد. لذا مردم با اعتماد به صنعت خودرو دوباره با این بخش آشتی کردند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تا سال‌های آینده شاهد تولید خودروهای فعلی باشیم؟ اظهار کرد: ما هم آرزو داریم که مرتب مدل‌های جدید تولید شود ولی کار ساده‌ای نیست و سرمایه‌گذاری می‌خواهد. خودروسازان ما سال‌ها ضرر دادند. وقتی شما ضرر بدهید یعنی پول اضافی داده‌اید و این را جز از مدیریت صحیح، تولیدو فروش نمی‌توانید جبران کنید. یک خبر خوش بدهم و آن اینکه 2 پلتفرم در دو مجموعه ایران خودرو و سایپا در حال طراحی است. از سویی در همکاری با پژو و سیتروئن هم خودروهای جدید تولید و روانه بازار می‌شود. همچنین توافق شده است در قراردادهای خارجی خودروسازان از پلتفرم پژو و سیتروئن استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو