فونیکسریمکسبهتام

صنعت خودرو در مسیر توسعه قرار گیرد

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: اگرچه در سه سال گذشته دولت تمام تلاشش را کرد تا صنعت خودرو را به شرایط مطلوب ۱۰ سال پیش آن باز گرداند اما هنوز این صنعت در مسیر توسعه قرار نگرفته است.

صنعت خودرو در مسیر توسعه قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسن کریمی سنجری اظهار کرد: از ابعاد مختلف اقتصادی، ‌ روابط خارجی و همچنین وضعیت داخلی صنعت خودرو می‌توان عملکرد دولت در این حوزه را تحلیل کرد.

    وی با بیان اینکه در حوزه روابط خارجی صنعت خودرو، دولت موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدامات مسیر مشارکت‌های خارجی صنعت خودرو هموار شده و خودروسازان خارجی مجددا جذب پتانسیل‌های ایران شده‌اند.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: از منظر اقتصادی نیز روابط پولی و بانکی با خارج از کشور که در صنعت خودرو بسیار مهم و تاثیرگذار است مهیا شده یا در حال مهیا شدن است. همچنین ایجاد ثبات در اقتصاد و پایداری نرخ تورم و نرخ ارز کمک بزرگی به ثبات صنعت خودرو بوده است.

    وی افزود: با وجود این اقدامات اما در حوزه ایجاد تحول داخلی در صنعت خودرو ضعیف عمل شده است و هنوز تحولی که انتظار می‌رفت، در صنعت خودرو ایجاد نشده البته دولت تمام تلاشش این است که وضعیت داخلی صنعت خودرو را به شرایط حدودا 10 سال پیش این صنعت باز گرداند.

    کریمی سنجری با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌ها صنعت خودروی ما هنوز در مسیر توسعه قرار نگرفته است، تصریح کرد: تا زمانی که به معنای واقعی کلمه خودروساز نشویم و زیرساخت‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی ما در این جهت متحول نشود به توسعه در این صنعت نخواهیم رسید.

    وی ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر توسعه صنعت خودرو به این معنی است که صنعت خودروی ما رقابتی شده و بدون وجود دیوار حمایتی تعرفه، ‌ بتواند صادرات محور شده و ارزآوری داشته و در بازارهای داخلی و بین‌المللی با خودروسازان مطرح خارجی رقابت کند.

    این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در این رابطه اگرچه در سه سال گذشته به دنبال اقدامات انجام شده تیراژ تولید خودرو در ایران تا حد زیادی احیا شده است و پیشرفت‌هایی در تولید و فروش خودرو داشته‌ایم اما هنوز در مسیر توسعه قرار نگرفته‌ایم و به نظر می‌رسد که هدف دولت نیز بیشتر بازگرداندن صنعت خودرو به وضعیت 10 سال پیش است تا آنکه به دنبال ترسیم مسیر توسعه این صنعت باشد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو