فونیکسریمکسبهتام

مدیر‌عامل سابق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با «عصر خودرو» اعلام کرد:

خودروسازان برای تولید هر خودرو ۵ میلیون تومان سود تسهیلات بانکی می‌دهند

عصر خودرو- درگفت‌و‌گو با سعید مدنی، مدیر‌عامل سابق گروه خودروسازی سایپا، مشکلات مبتلا‌به و چشم‌انداز صنعت خودرو کشور از جمله افزایش قیمت خودرو و وضعیت سود و زیان کنونی خودروسازان را مطرح کردیم که می‌خوانید.

خودروسازان برای تولید هر خودرو ۵ میلیون تومان سود تسهیلات بانکی می‌دهند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،سعید مدنی در خصوص  مشکل افزایش قیمت خودرو و  چرا‌یی این که با فربه شدن صنعت خودرو بهره‌وری پایین است و آیا مدیریت دولتی این صنعت به این شرایط نامطلوب دامن زده است یا خیر ، گفت: عامل این مشکل همین موضوع مدیریت دولتی است. اما کنترل قیمت نه‌تنها موجب افزایش قیمت شد و من بالاخره افزایش قیمت پراید را در سال 91 با جهش زیاد گرفتم‌، اگر این افزایش قیمت تدریجی بود، بخشی از نقدینگی جامعه جذب و خودروسازان نزول‌ده پول به بانک‌ها نمی‌شدند. از سوی دیگر مردم نیز عادت می‌کردند که مثلا قیمت پراید هر ساله 500 هزارتومان افزایش می‌یابد و ترس و نگرانی از جهش یکباره قیمت خودرو نداشتند چراکه 500 هزار تومان در رقم قیمت 10 میلیون تومانی یک پراید چندان زیاد نبود. اما اکنون به طور متوسط روی هر خودرو پراید نزدیک به 4 تا 5 میلیون تومان و روی هر خودرو پژو حدود 4 میلیون تومان به دلیل هزینه تسهیلات دریافتی خودروسازان از بانک‌ها هزینه‌های مالی اضافه می‌شود. این موضوع علاوه بر هزینه‌های ناشی از ارزش افزوده و ... است.

    وی افزود: به طور کلی 2 خودروساز نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده‌اند که اکنون این رقم افزایش نیز یافته است. با احتساب سود این تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی با سود 27 تا 28 درصدی اکنون این دو خودروساز سالانه نزدیک به 4 تا 5 هزار میلیارد تومان سود تسهیلات می‌دهند که با تقسیم آن به تیراژ حدود یک میلیونی تولید خودرو در کشورمان، می‌توان گفت خودروسازان برای تولید هر خودرو نزدیک به 5 میلیون تومان هزینه سود تسهیلات بانکی را می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو