فونیکسریمکسبهتام

قاچاق کمر تولیدکنندگان را شکست

عصر خودرو- حجم بالای ورود قطعات خودرو به کشور با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، ضربه مهلکی به پیکره صنعت خودروسازی داخلی وارد می‌کند.

قاچاق کمر تولیدکنندگان را شکست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در حال حاضر یکی از دلایل اصلی قاچاق قطعات خودرو اختلاف قیمت آن نسبت به داخل کشور است. از آنجایی که واردکنندگانی که از طریق قاچاق، کالا وارد می‌کنند بدون مجوز رسمی هستند، حقوق گمرکی پرداخت نمی‌کنند و کالاها را با قیمت ارزان‌تر به‌دست توزیع‌کننده می‌رسانند که این موضوع باید به‌طور جدی در گمرک و سازمان‌های مربوط رسیدگی شود.
    یکی از مشکلات اصلی و مهمی که برای ورود قاچاق قطعات خودرو وجود دارد توزیع دوباره برخی از کالاهایی است که توقیف شده البته این روند بسیار اشتباه است.
    متاسفانه برخی از اجناسی که در قالب کالاهای قاچاق و بدون صاحب شناخته می‌شوند، دوباره با قیمت پایین در بازار عرضه می‌شوند. از این‌رو در شرایط فعلی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و ستاد مبارزه با کالا و ارز موظف است ریشه حمل کالاهای قاچاق را در هر شرایطی از بین ببرد تا تعادل در بازار حفظ شود. در این میان کارگروه‌های پیشگیری در قاچاق کالا باید دقت لازم را داشته باشند.
    قاچاق کالا به‌ویژه قطعات خودرو وضعیت کشور را به لحاظ اقتصادی به هم ریخته و این حجم بالای ورود قطعات خودرو نگران‌کننده است و می‌تواند با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، ضربه بدی به پیکره صنعت خودروسازی داخلی وارد کند.

    محمد عزیزی -عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط