فونیکسریمکسبهتام

دزدان شیشه‌ای خطوط اتوبوس‌های تندرو پایتخت دستگیر شدند

عصر خودرو- ۳ دزد شیشه‌ای که اقدام به سرقت در اتوبوس‌های خطوط اتوبوس‌های تندرو تهران می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

دزدان شیشه‌ای خطوط اتوبوس‌های تندرو پایتخت دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هشتم تیرماه فردی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأمورین اعلام داشت که در خط اتوبوسرانی راه آهن – تجریش مورد سرقت به شیوه جیب بری قرار گرفته است .

    پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ
    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    دزدان شیشه‌ای خطوط بی آر تی پایتخت دستگیر شدند/ مالباختگان سارقان را شناسایی کنند+تصاویر

    اظهارات مالباخته
    مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 10:00 به قصد رفتن به میدان تجریش و در میدان ونک ، سوار اتوبوس تندرو(BRT) شدم که بین راه متوجه شدم کیف پول اینجانب حاوی 8 میلیون تومان وجه نقد ، کارت ملی ، کارت نظام مهندسی ، چندین کارت عابربانک حاوی رمز !!! سرقت شده است .

    شناسایی و دستگیری سارقین حرفه ای
    با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب های عابر بانکی متعلق به مالباخته اطلاع پیدا کردند که سارقین در چندین مرحله اقدام به برداشت پول از حساب های مالباخته کردند ؛ با شناسایی دقیق محل برداشت پول ها در "ونک" و "چهارراه مولوی" و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار و حرفه ای در سرقت به شیوه جیب بری بنام مهدی . م ( 50 ساله ) و علی اکبر . ب ( 47 ساله ) شدند .

    بررسی سوابق "مهدی . م" و "علی اکبر . ب" حکایت از آن داشت که هر کدام از این دو متهم دارای بیش از 10 فقره سابقه سرقت در پلیس آگاهی بوده و بارها توسط پایگاه های مختلف سوم ، هفتم ، چهارم و ششم آگاهی و همچنین اداره مبارزه با جیب بری آگاهی مرکز ( اداره هفدهم ) دستگیر و روانه زندان شدند ؛ در ادامه ی بررسی سوابق این متهم نیز مشخص شد که آنها اواخر سال گذشته با تأمین قرار از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را از سر گرفتند .

    با شناسایی دقیق این دو متهم و با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق آنها ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهمین در "خیابان هاشمی" و "خیابان کارگر جنوبی – خیابان وزیری" شده و با اطمینان از حضور آنها در مخفیگاه هایشان ، هر دو نفر آنها را در دو عملیات همزمان و نهم شهریور ماه دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شدند .

    متهمین با انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی ، صراحتا به دهها فقره جیب بری در مراکز پرتردد بویژه در ایستگاه های خطوط اتوبوس های درون شهری ( BRT ) اعتراف و سومین عضو گروه خودشان بنام منصور . د ( 50 ساله ) را نیز معرفی کردند .

    با معرفی منصور بعنوان سومین عضو گروه سارقین حرفه ای جیب بری ، کارآگاهان بلافاصله وی را بعنوان سارق حرفه ای و سابقه دار در زمینه سرقت و جیب بری با بیش از 10 سابقه دستگیری شناسایی کردند ؛ بلافاصله محل تردد وی در محدوده چهارراه ولیعصر شناسایی و او نیز در همان نهم شهریور ماه دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد .

    سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "متهمین پس از دستگیری ، صراحتا به تعداد زیادی سرقت در خطوط اتوبوسرانی شهری بویژه در خطوط "راه آهن– تجریش" و "تهرانپارس – آزادی" اعتراف داشته اند ".

    سرهنگ محمد نادربیگی ، با اشاره به کاهش میزان سرقت ها به شیوه جیب بری پس از دستگیری این سه متهمین گفت : "پس از دستگیری این سه سارق حرفه ای و سابقه دار در زمینه جیب بری ، شاهد کاهش چشم گیری در وقوعات جیب بری در ایستگاه ها و اتوبوس های شهر تهران هستیم ".

    رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اعتیاد شدید هر سه متهم به مصرف انواع موادمخدر شیشه و هروئین ، عنوان داشت : "با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری ، شناسایی دهها مالباخته و اعتراف صریح هر سه متهم به دهها فقره سرقت و جیب بری ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر سارقین خود شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند ".

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو