فونیکسریمکسبهتام

خودروی خودران تسلا در چین دچار سانحه شد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تسلا بخش های مربوط به خودروهای خودران را از نسخه چینی وب سایت خود حذف کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که یکی از محصولات خودران این شرکت آمریکایی در چین به هنگام استفاده از قابلیت «autopilot» دچار سانحه شد و به دلیل بزرگنمایی شرکت تسلا در ارتباط با توانمندی های این خودروی خودران باعث شکایت از این خودروساز شد.

خودروی خودران تسلا در چین دچار سانحه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، سانحه اخیر خودروی خودران تسلا در شرایطی اتفاق افتاده است که پیش از این و در ماه جاری میلادی یک خودروی خودران دیگر این شرکت پس از آنکه نتوانست در یکی از بزرگراه های پر رفت و آمد چین خودرویی را که در سمت چپ متوقف شده بود تشخیص دهد با آن برخورد و خساراتی را ایجاد کرد، هرچند در این حادثه گزارشی مبنی بر مصدومیت منتشر نشده است.

    اگرچه پیش از این یکی از خودروهای خودران تسلا در جریان انجام تست جاده ای خود در فلوریدا تصادف شدیدی را تجربه کرده است، اما سانحه اخیر نخستین تصادف تسلا در چین محسوب و سبب نگرانی بسیاری از نهادهای قانونی و ایمنی شده است. این در حالی است که در پی حوادث اخیر خودروهای خودران تسلا در آمریکا و حالا در چین، قوانین سختگیرانه ای توسط قانون گذاران برای تأمین امنیت جاده ها وضع شده است که به عقیده بسیاری از تحلیلگران صنعت خودرو این موضوع مانع بسیار بزرگی برای توسعه تکنولوژی خودروهای خودران محسوب می شود.

    با این وجود و پس از تصادف شدید یکی از محصولات خودران تسلا در چین و حذف بخش های مربوط به قابلیت «autopilot» از نسخه چینی وب سایت این شرکت، هم اکنون تمامی بخش های مربوط به این قابلیت در وب سایت چینی تسلا از دسترس کاربران خارج شد.

    در این راستا سخنگوی شرکت تسلا در پاسخ به خبرگزاری رویترز در رابطه با حذف بخش های مربوط به قابلیت «autopilot» خودروهای خودران این شرکت در وب سایت چینی خود گفت: «تسلا پیوسته در حال توسعه و بهبود قابلیت «autopilot» خودروهای خودران است و ما قصد داریم حرکت رو به جلوی خود در رابطه با ترجمه صحیح قابلیت های محصولات خود در بازارهای دیگر را نیز ادامه دهیم.» وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «در حال حاضر تسلا فرآیند اصلاح متون منتشر شده در وب سایت خود و اصلاح ایرادهای موجود در آنها را آغاز کرده و ما امیدواریم این موضوع سبب کاهش سوء برداشت از محصولات و خدمات ما شود.»

    در راستای اظهارات سخنگوی تسلا، مقایسه متون موجود در نسخه آرشیو وب سایت چینی تسلا با نسخه فعلی آن نشان می دهد که این خودروساز آمریکایی کلمه «autopilot» و خودران را از مشخصات خودروی سدان «Model S» در وب سایت چینی زبان خود حذف کرده است. این در حالی است که پیش از این تبلیغات بسیار وسیعی در رابطه با خودران بودن سدان «Model S» در بازار چین صورت پذیرفته بود.

    اقدام اخیر مدیران تسلا در حذف قابلیت «autopilot» از میان تجهیزات خودروی «Model S » این شرکت در شرایطی صورت گرفته است که انتقادات از این خودروساز آمریکایی به دلیل حوادث اخیر خودروهای خودران آن افزایش یافته و هم اکنون به نظر می رسد که مسئولان تسلا قصد دارند از عبارت «self-assisted driving» به جای «autopilot» استفاده کنند.

    همچنین نمایندگی تسلا در چین موظف شده است تا به خریداران خودروهای خودران این شرکت آموزش دهد که در تمامی طول مدتی که قابلیت «autopilot» را فعال کرده اند، باید هر دو دست خود را روی فرمان خودرو نگه دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم