فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران خبر داد:

افزایش ظرفیت اتوبوس و قطار در ماه مهر

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:طرح کاهش از اول مهر ماه اجرایی می‌شود و از اول آبان ماه سراسری می‌شود.

افزایش ظرفیت اتوبوس و قطار در ماه مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از خبرنگاران جوان، مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ستاد استقبال از مهر گفت: سال تحصیلی جدید یک میلیون و 100 هزار دانش آموز و به عبارتی 9 درصد کل دانش آموزان کشور و 800 هزار دانشجو که 17 درصد دانشجو های کل کشور را شامل می‌شود در تهران وارد مدارس و دانشگاه می‌شوند و همین اتفاق باعث افزایش حجم سفرهای درون شهری می‌شود.

    وی افزود: اطلاع رسانی ها در خصوص برنامه های مهرماه از یک هفته قبل آغاز می شود و اوج ترافیک و مشکل ما در هفته نخست مهر ماه است.

    مازیار حسینی بیان کرد: با راه اندازی سرویس مدارس و با یک برنامه ریزی دقیق تا حدودی می توان ترافیک را کاهش داد؛ از همین رو از تمام توان خود در مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی استفاده می کنیم و حدود 49 رام قطار و 50 دستگاه اتوبوس تا قبل از مهر ماه به ناوگان حمل و نقل افزوده می شود. همچنین ایستگاه شهید قدوسی در خط 3، طی هفته های آتی (تا پایان شهریور) به بهره برداری می رسد.

    معاون شهرداری در ادامه بیان کرد: سال گذشته 15 هزار برچسب سرویس مدارس توزیع شد، اما امسال پیش بینی می کنیم 20 درصد افزایش سرویس مدارس را داشته باشیم و این عدد به 18 هزار سرویس مدرسه برسد.

    وی گفت: تا این لحظه 18 هزار برچسب سرویس مدارس چاپ شده و این آمادگی را داریم که به میزان تقاضا برچسب سرویس مدرسه توزیع کنیم.

    حسینی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس راهور قرار بر آن شد تا در ساعات پس از تعطیلی مدارس و در زمان جابه جایی دانش آموزان هیچگونه محدودیتی در تردد سرویس مدارس نداشته باشیم.

    معاون شهرداری در خصوص طرح کاهش بیان کرد: همه اجزای دولت، پلیس و شهرداری با هم همپیمان شدند تا طرح LEZ اجرا شود؛ چرا که این طرح نقش بسزایی در کاهش آلایندگی هوای شهر دارد.

    وی در پایان ادامه داد: طرح کاهش از اول مهر ماه اجرایی می شود و توسط پلیس معاینه فنی خودروها در زمان ورود به محدوده زوج و فرد کنترل می شود و از اول آبان ماه طرح LEZ سراسری می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط