فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

پول نگهداری جاده‌ها باید از جیب مردم تامین شود

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه منابع پایدار نگهداری راه‌ها باید از جیب مردم تأمین شود، گفت: اگر به ازای هر لیتر سوخت ۱۰۰ تومان عوارض از مردم بگیریم سالانه ۶ میلیارد تومان منابع پایدار نگهداری راه‌ها خواهیم داشت.

پول نگهداری جاده‌ها باید از جیب مردم تامین شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،‌داود کشاورزیان امروز در مراسم رونمایی سامانه مدیریت روسازی راه‌های شریانی کشور اظهار داشت: بیش از یک دهه است که در وزارت راه به دنبال راه‌اندازی این سامانه بودیم که امروز به نتیجه رسید.

    وی با تأکید بر اینکه منابع نگهداری راه‌ها محدود است،‌اظهار داشت: 85 هزار کیلومتر راه شریانی و 120 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم که باید به بهترین وجه نگهداری شوند در حالی که منابع موجود در این حوزه بسیار محدود است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سالانه 2 میلیارد دلار برای نگهداری راه‌ها اعتبار لازم داریم در حالی که سال گذشته با در نظر گرفته همه منابع مالی و استانی 2 هزار میلیارد تومان به بهسازی راه‌ها اختصاص یافت و همین میزان رقم هم بدهی بالا آوردیم.

    کشاورزیان با تأکید بر اینکه باید به دنبال منابع پایدار برای نگهداری راه‌ها باشیم تأکید کرد: همانگونه که وزیر راه و شهرسازی هم قبلاً اعلام کرد باید هزینه نگهداری راه توسط مردم و کاربر پرداخت شود زیرا مصرف‌کننده نهایی مردم هستند.

    وی ادامه داد: در دنیا مردم عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده پرداخت می‌کنند و به نظر من در ایران هم باید در قالب عوارض سوخت اعتباری پایدار برای نگهداری راه‌ها تأمین شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه  داد: اگر به ازای هر لیتر سوخت 100 تومان عوارض فرض کنیم سالانه 6 میلیارد تومان منابع پایدار برای نگهداری سوخت‌ها تأمین می‌شود و در نهایت مردم منفعت آن را خواهند دید.

    کشاورزیان تأکید کرد: باید یک روز تسلیم این تصمیم عاقلانه شویم و پرداخت و تأمین منابع نگهداری راه‌ها از محل عوارض انجام دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو