فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد

آغاز علامت‌گذاری‌ ۱۵۰۴ نقطه حادثه‌خیز در آستانه اعیاد قربان و غدیر

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد به منظورکاهش میزان تلفات جاده‌ای در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی و هم چنین در آستانه دو عید قربان و غدیر، هزار و ۵۰۴ نقطه حادثه‌خیز با نصب تابلوهای اطلاع رسانی، پلاکارد و تهیه تابلوهای ویژه علامت‌گذاری می‌شود.

آغاز علامت‌گذاری‌ ۱۵۰۴ نقطه حادثه‌خیز در آستانه اعیاد قربان و غدیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها، از تکلیف جدید سازمان راهداری برای نشانه گذاری نقاط سیاه حادثه‌خیز به عنوان اقدام فوری این سازمان در ایام پیک سفرهای جاده‌ای خبر داد.

    وی با توضیح اینکه با توجه به سفرهای پایان تابستان وهم چنین در آستانه اعیاد قربان و غدیرحجم سفرها افزایش خواهد داشت، گفت: به همین دلیل لزوم انجام اقدامات کوتاه مدت با هدف کاهش آمار تلفات جاده‌ای در نقاط حادثه خیز بیش از گذشته محسوس است.

    به گفته امینی تلفات جاده‌ای در هفته های اخیر در برخی استان‌ها افزایش یافته است که این موضوع حلاوت کاهش آمار تلفات جاده‌ای در سال گذشته را به تلخی کشانده است.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولین اقدام کوتاه مدت که می‌توان برای این مهم انجام داد، نصب تابلوهای اطلاع رسانی، پلاکارد و تهیه تابلوهای ویژه برای 1504 نقطه حادثه‌خیز است.

    وی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده از تعطیلات، بهترین کار استفاده از روش‌های فوری است، گفت: پیشنهاد ما استقرار اکیب‌های خاص اعم از اورژانس، پلیس و دستگاه‌های امداد رسان در کنار نصب تابلوهای اعلان خطر در نقاط حادثه خیز است.

    امینی تاکید کرد که اگر همه دستگاه‌های مسوول روی این هزار و پانصد و چهار نقطه حادثه خیز متمرکز شوند و این نقاط را به یک اولویت تبدیل کنند، آمار نهایی تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری از اینکه با تصمیم جدید کمیسیون ایمنی امکان مدیریت سفرهای انتهایی تابستان و هم چنین اعیاد پیش رو و سفرهای ایام محرم وجود داشته باشد، گفت: اقدامات فوری دیگری توسط کمیته فرعی و کارگروه ویژه در حال بررسی است.

    بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، نقاط سیاه حادثه خیز علامت گذاری شده و با این روش مدیریت این مناطق آغاز می‌شود.

    امیر امینی هم چنین با اشاره به عدم تخصیص اعتبار کافی در بودجه سال گذشته برای ارتقای ایمنی راه‌ها، گفت: علی رغم اینکه در دوسال گذشته تلاش کردیم تا برای ایمنی نقاط حادثه‌خیز اعتبار خاصی بگیریم و علی رغم قول مجلس و اعضای کمیسیون عمران این مهم عملیاتی نشد. توقع آن است که با برآورد صحیحی از نحوه اقدام، اصلاح و اعتبار موردنیاز برای انجام این پروژ ه‌ها گزارش قابل دفاعی در مقابل مجلس برای گرفتن اعتبارات کافی در فصل بودجه داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو