فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت

نوآوری در واحد توسعه و تحقیقات خودروسازان انتظار مردم و مسئولان است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت گفت: نوآوری و ارتقاء کیفیت در واحد توسعه و تحقیقات صنایع خودروسازی کمترین انتظاری است که مردم و مسئولان از این بخش تولید دارند.

نوآوری در واحد توسعه و تحقیقات خودروسازان انتظار مردم و مسئولان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سید مهدی مقدسی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه کشوری خودرو و صنایع وابسته در مرکز نمایشگاهی غرب ایران در اراک در جمع خبرنگاران افزود: توجه ویژه به بحث آر.ان . دی و تحقیقات نوین در خودروسازی، بهبود آپشن های تولیدات داخلی و محصولات جدید با کیفیت، تنها راه رقابت پذیری صنعت خودرو و ترغیب مردم به استفاده از محصولات ساخت داخل است.
    وی بیان کرد: درحال حاضر خودروهای چینی با کیفیت نازل در ساخت اما، با جاذبه های ظاهری، مردم را به سوی خود مایل کرده اند در حالی که مجموعه خودروسازان بزرگ کشور قابلیت آن را دارند که با ارتقاء کیفیت و افزایش رضایتمندی مردم بازار را از آن د و راه را بر محصول بی کفیت سد کنند..
    به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های بزرگ خودروسازی بایستی سهم بیشتری از دایره سودشان را در حوزه توسعه و تحقیقات بگذارند تا اهداف اقتصاد مقاومتی با سرعت و شرایط بهتری محقق شود.
    مقدسی یادآور شد: قراردادی که شرکت خودروسازی سایپا با فرانسوی ها بسته است با توجه به اینکه انتقال دانش فنی را با خود دارد و می تواند صادرات را گسترش دهد، امری مهم در دوره پساتحریم برای این صنعت محسوب می شود.
    وی توضیح داد: در این قرارداد شرکت فرانسوی 50 درصد و شرکت سایپانیز 50 درصد مشارکت دارد و در سال اول قرار است که 40 درصد سود داخلی باشد و در سه سال بعدی این سهم به 70 درصد می رسد ، ضمن آنکه هدف صادراتی 30 درصدی نیز دنبال می شود.
    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسات متعددی با مدیران شرکت های خودروسازی برگزار شد که تکیه در این نشست ها بر ارتقاء کیفیت محصولات بوده است و امید می رود در نمایشگاه های داخلی هر روز شاهد رونمایی محصولات جدید خودروسازان داخل باشیم.
    به گزارش ایرنا، مقدسی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از شرکت سایپا برای شرکت در نمایشگاه کشوری خودرو و صنایع وابسته اراک از سایر خودروسازان بزرگ که در این نمایشگاه غیبت دارند گلایه داریم چرا که اگر می خواهند در بازار تولید ایران بمانند چاره ای جز رقابت و ارائه محصولات جدید ندارند و جای معرفی محصولات جدید به مردم نیز نمایشگاه هاست.
    وی عنوان کرد: موضوع افزایش تعرفه خودروهای وارداتی تنها یک مسکن در حوزه اقتصاد داخلی است و خودروسازان چاره ای جز رقابتی کردن محصولاتشان ندارند .
    وی گفت: تکیه بر افزایش تعرفه خودروهای وارداتی، دامنه رانت را برای خودروسازان بازمی کند و این به هیچ وجه در منطق اقتصاد قابل پذیرش نیست.
    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تلاش دولت در به ثمر رساندن برجام شرایط خوبی را ایجاد کرده که خودروسازان از این فرصت طلایی برای کارهای مشترک با شرکت های خارجی استفاده کنند و دانش فنی برای تحول آفرینی در خودروسازی به کشور بیاورند.
    وی اظهارکرد: با توجه به اینکه بسیاری از استان های کشور از جمله استان مرکزی و شهر اراک با معضل آلایندگی هوا دست به گریبان هستند ، نیاز است که خودروسازان ارتقاء کیفی و فنی تولیدات را با استانداردهای روز دنیا در اولویت قرار دهند.
    مقدسی گفت: در بازدید از خطوط شرکت سایپا تست ها در تولیدات این شرکت با یورو 4 بود که انتظار می رود با تقویت بخش توسعه و تحقیقات استانداردهای کنترل کیفی سوخت به یورو 5 برسد.
    وی اضافه کرد: در سفر روز گذشته معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اراک، قول مساعد نشست ویژه ای با معاون اجرائی رئیس جمهور، استاندار مرکزی و مجمع نمایندگان در سفر قریب الوقوع کاروان تدبیر و امید به اراک داده شده که در آن برای ارتقاء وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به شرایط آلایندگی هوا تصمیم سازی شود.
    مقدسی عنوان کرد: خودروسازان برای موفقیت در عرصه رقابت بازارهای هدف، باید روش های مدیریتی اصلاح ساختار مالی هزینه ها در تولید را دنبال کند و با کاهش هزینه ها در کنار افزایش کیفیت به خواسته های مردم پاسخ دهد.
    وی گفت: امید است خودروسازان با تسریع در پرداخت مطالبات خودروسازان بستر حمایت و تقویت این بخش از تولید را که به شدت در تحریم ها آسیب دیده است، مهیا کنند.
    نمایشگاه کشوری خودرو و صنایع وابسته از 16 تا 19 شهریور ماه در مرکز نمایشگاهی بین المللی غرب ایران در اراک دایر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو