فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از قراردادهای پسا برجام

عصر خودرو- هرچند برخی از منتقدان برجام از روند کند نتایج حاصل از لغو تحریم‌ها در حوزه اقتصاد اظهار گلایه می‌کنند، اما آنچه مشخص است بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی پس از لغو محدودیت‌های بین‌المللی، با سفرهای مکرر به ایران و جمع‌آوری اطلاعات به‌دنبال همکاری ایده‌آلی با شرکای خود در کشورمان هستند؛ بنابراین برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند که سرمایه‌گذاری قطعی آن هم با گذشت هفت ماه از لغو تحریم‌ها نمی‌تواند به سرعت انجام شود.

رونمایی از قراردادهای پسا برجام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که برخی از شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در حوزه‌های صنعتی و نفتی کشورمان با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان برای فعالیت در ایران با شک و تردیدهایی روبه‌رو هستند، اما آنچه مشخص است خودروسازان خارجی را می‌توان جزو شرکت‌های پیشگام برای حضور وفعالیت در ایران خواند؛ به‌طوری‌که قرارداد پژو اولین قرارداد پسا برجامی در کشور عنوان می‌شود این در حالی است که پس از پژو، سیتروئن نیز برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرد شرکت بنز نیز پیش از این دو شرکت دفتر خود را در ایران دایر کرد.

    در این بین شرکت‌های دیگری نیز در صف سرمایه‌گذاری در ایران هستند به‌طوری‌که سه‌شنبه گذشته در مراسم رونمایی از ساندرو استپ‌وی که در شرکت سایپا برگزار شد، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز تاکید کرد که تا پایان سال جاری چهار قرارداد جدید با خودرو‌سازان خارجی به امضا می‌رسد. به این ترتیب همانطور که گفته شد خودروسازان برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران نسبت به دیگر صنایع پیشقدم هستند در حوزه تولید قطعات خودرو نیز ظاهرا پیشنهادهایی برای سرمایه‌گذاری در ایران ارائه شده است. اما وزارت صنعت، معدن و تجارت چندی پیش به معرفی سرمایه‌گذاری مشترک با برندهای مهم و بزرگ خارجی در پسا برجام پرداخت که در این بین از عقد پنج تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های کره جنوبی در حوزه صنایع دریایی و خودرو نام برده شد. همچنین این وزارتخانه از انعقاد یک تفاهم‌نامه با شرکت بلژیکی در زمینه تولید گیربکس خودرو خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط