فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن تهران:

کالای بی‌کیفیت هم‌دست کالای قاچاق برای تخریب تولید داخل شده‌ است

عصر خودرو- نایب‌رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن تهران بابیان اینکه اقلام بی‌کیفیت و تقلبی بیش از کالای قاچاق به صنایع داخلی و اعتماد مردم لطمه می‌زند گفت: برخورد با کالای بی‌شناسنامه و غیراستاندارد به‌اندازه عرضه کالای قاچاق مورد اهمیت است.

کالای بی‌کیفیت هم‌دست کالای قاچاق برای تخریب تولید داخل شده‌ است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به تقل از تسنیم، شیرین شوکت فدایی  در نشست خبری اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچر گیران و فیلتر سازان تهران اظهار کرد: عرضه لاستیک، روغن و فیلتر بی‌کیفیت از سوی واحدهای غیرمجاز و معدود اصناف متخلف، علاوه بر آسیب به خودرو مصرف‌کننده، اعتماد وی را نیز خدشه‌دار کرده است.

    وی افزود: محصولات تقلبی و زیر پله‌ای در بسته‌بندی زیبا و حتی استفاده غیرقانونی از آرم استاندارد و همچنین سوءاستفاده از بسته‌بندی برندهای معتبر و خوش‌نام در بازار عرضه می‌شود که موجب فریب مصرف‌کنندگان شده و ضربه این کار کمتر از ورود کالای قاچاق به بازار کشور نیست.

    نایب‌رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچر گیران و فیلتر سازان تهران ادامه داد: با طرحی که آماده ارائه به اتاق اصناف و وزارت صنعت،معدن و تجارت است، آماده‌ایم تا حمایت از تولیدات شناسنامه‌دار را در سطح شهر تهران و به‌عنوان یک پایلوت به انجام برسانیم.

    وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با واگذاری مسئولیت بازار به اتحادیه ضمن عمل به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی، با کاهش مسئولیت در حوزه تصدی‌گری می‌تواند بر مأموریت خود به‌عنوان متولی بازار متمرکز شود.

    این فعال صنفی با اشاره به اینکه اتحادیه آمادگی دارد با بر عهده گرفتن مسئولیت مدیریت و نظارت بر بازار برای ساماندهی بازار به دولت کمک کند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اتحادیه ایجاد شبکه توزیع است، که در این طرح واحدهای صنفی نمونه عرضه‌کننده محصولات کیفی با نصب لوگویی مشخص به مصرف‌کنندگان معرفی می‌شوند.

    وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان گام اصلی برای متوقف کردن عرضه محصولات قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت است، تصریح کرد: گام بعدی استفاده از ظرفیت واحدهای صنفی و مقابله با محصولات بی‌نام‌ونشان در واحدهای صنفی مجاز است که در صورت همراهی با طرح " تولید و عرضه محصولات باکیفیت و استاندارد " از امتیازات ویژه برخوردار خواهند شد.

    شوکت فدایی با بیان این که هم‌اکنون در بازار کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی زیادشده و تشخیص آن برای عموم مردم سخت است، گفت: مصرف کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت مانند لاستیک‌ها، روغن و فیلتر ضمن آسیب رساندن به خودروی مصرف‌کنندگان موجب افزایش آلودگی و تخریب محیط‌زیست شده، افزایش مصرف سوخت و درنهایت ضربه به تولیدکنندگان رسمی کشور است.

    وی بابیان اینکه عرضه محصولات تقلبی و بی‌کیفیت باقیمتی پایین‌تر از محصولات کیفی به تولیدکننده داخلی آسیب جدی می‌زند، توضیح داد: برای جلوگیری از ورود محصولات بی‌کیفیت به بازار از یک سو باید مانع ورود کالای قاچاق شد و از طرف دیگر باید با تولیدکنندگان زیر پله‌ای برخورد کرد که در این خصوص اتحادیه آماده همکاری با دستگاه‌های ذی‌ربط است.

    نایب‌رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور به لاستیک، روغن و فیلتر در داخل تولید می‌شود، گفت: بخشی از تولیدات داخلی بی‌کیفیت بوده و عمدتاً توسط کارگاه‌های بدون مجوز تولید می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه این محصولات با مواد اولیه نامرغوب و ارزان‌قیمت تولید می‌شود، مطرح کرد: این شرایط موجب می‌شود تا محصولات کیفی نتوانند ازنظر قیمت با این محصولات رقابت کنند و تولیدکنندگان آسیب جدی خواهند دید.

    شوکت فدایی خواستار حذف قوانین بازدارنده تولید شد و افزود: مسیر برخورد با متقلبان در بخش تولید و بازار طولانی است و این روند به ایشان اجازه می‌دهد در حاشیه امنیت فعالیت کنند.

    این فعال صنفی گفت: آمادگی داریم برای بازتعریف استاندار محصولات با سازمان استاندارد همکاری کنیم و همچنین برای مقابله با قاچاق طرحی برای ارائه به ستاد قاچاق آماده کرده‌ایم.

    وی در پایان با اشاره به مصوبه جدید سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت در خصوص تشدید بازرسی‌ها از ابتدای مهرماه برای مقابله باعرضه کالای قاچاق در استان تهران، ابراز امیدواری کرد این طرح به مقابله با اقلام تقلبی، بی‌کیفی و فاقد استاندارد نیز تعمیم داده شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو