فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راه راهور ناجا

تردد۹هزار خودرو اضافه بر ظرفیت جاده چالوس

عصر خودرو- رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه جاده چالوس ظرفیت عبور ١٦ هزار دستگاه خودرو را دارد، گفت: اما در بعضی مقاطع تا ٢٥ هزار دستگاه خودرو را با مشقت عبور می دهیم.

تردد۹هزار خودرو اضافه بر ظرفیت جاده چالوس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر ،سرهنگ محمدحسین حمیدی با اعلام اینکه جاده چالوس حدود ٨۰ سال پیش ساخته شده، گفت: آن زمان تعداد خودروهایی که از آن عبور می کردند در روز شاید به ١۰۰ دستکاه خودرو هم نمی رسیدند. اما این جاده به مرور زمان، بهسازی و تعریض و شرایط آن نسبت به گذشته بهتر شد. با این حال با تقاضای سفری که در حال حاضر در آن وجود دارد، متناسب نیست.

    رییس پلیس راه راهور ناجا در ادامه توضیح داد: باتوجه به زیبایی های این جاده و نزدیکی آن به دریای مازندران به تدریج عبور و مرور از این محور افزایش پیدا کرد.طوری که در روزهای مختلف سال تعداد خودروهایی که از این مسیر تردد می کنند، قابل تامل هستند.

    سرهنگ حمیدی با اشاره به اینکه در این جاده در روزهای عادی به طور میانگین روزی ١٦ هزار دستگاه خودرو می تواند عبور کند، گفت: اما در بعضی مقاطع - زمان اوج ترددها که جاده دو طرفه است- با حضور فیزیکی پلیس و مشقت زیاد تا ٢٥ هزار دستگاه خودرو را هم عبور می دهیم.

    رییس پلیس راه راهور ناجا در ادامه توضیح داد: تمایل زیاد هم وطنان مان برای تردد از جاده چالوس، به واسطه زیبایی های طبیعی و وجود اماکن تفریحی، بیش از ظرفیت این محور بوده و شرایط فیزیکی این جاده در بعضی ایام پلیس را مجبور به یک طرفه کردن این محور می کند.

    او در ادامه یادآور شد: برای اینکه بتوانیم ظرفیت این جاده را افزایش بدهیم، سعی می کنیم حجم بالای ترددهایی را که از شمال کشور به سمت استان تهران یا البرز وجود دارد یا بالعکس (از استان تهران و البرز به سمت شمال) مدیریت کنیم و گاهی تا ٤٥ هزار دستگاه خودرو را در روز از این معبر عبور داده ایم. خب طبیعی است این حجم تردد بالا، می تواند باعث کندی حرکت و توقف های کوتاه مدت یا طولانی شود. بنابراین  رانندگانی که در ایام تعطیلات پایان هفته، قصد سفر در این جاده را دارند، باید زمان بیشتری را برای مدت سفر خود در نظر بگیرند."

    سرهنگ حمیدی در پایان با تاکید بر اینکه جاده چالوس، جاده ای تفریحی و توریستی است، نه یک جاده ترانزیت، گفت: در حاشیه این جاده مراکز اقامتی و پذیرایی متعددی وجود دارد و ورود و خروج به این مراکز باعث کندی حرکت یا حوادث می شود. به هم وطنان عزیز توصیه می کنیم که این جاده را در ایام تعطیل و شلوغی انتخاب نکنند و از محورهای جایگزین مثل آزادراه کرج به سمت قزوین(قزوین- رشت) یا جاده هراز استفاده کنند. در صورتی هم که الزام دارند و برای سفر در جاده چالوس برنامه ریزی کرده اند زمان بیشتری را برای سفر خودشان در نظر بگیرند، تا انشاءالله شاهد ترافیک های سنگین و طولانی در این محور نباشیم.

    وی گفت :جاده هم می تواند به بخشی از زیبایی های سفر تبدیل شود. با انتخاب مسیر درست و زمان مناسب، از این زیبایی ها نهایت لذت را ببریم و بدون دغدغه و سالم به مقصد برسیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو