فونیکسریمکسبهتام

فراخوان ایمنی برای میلیون‌ها خودرو

عصر خودرو- شرکتهای خودروسازی جنرال موتورز، نیسان موتور و ب ام و برای حل مشکلات ایمنی محصولاتشان، فراخوانهای جداگانه ای صادر کردند.

فراخوان ایمنی برای میلیون‌ها خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، جنرال موتورز برای حدود 4.3 میلیون خودرو در سراسر جهان به دلیل ایراد نرم‌افزاری که ممکن است مانع باز شدن ایربگ در تصادف شود، فراخوان خواهد داد. این مشکل تاکنون عامل یک مورد کشته و سه مورد مجروح شناخته شده است.

    اقدام جنرال موتورز جدیدترین فراخوان ایربگ در سال‌های اخیر از سوی خودروسازان بزرگ است و جدیدترین مشکل مربوط به ایربگ است که این خودروساز آمریکایی با آن مواجه شده است.

    سومین خودروساز بزرگ جهان اعلام کرد: ماژول تشخیص و سنسینگ که بازشدن ایربگ را کنترل می‌کند یک مشکل نرم‌افزاری دارد که ممکن است مانع بازشدن ایربگ‌های سرنشینان جلوی خودرو در برخی مواقع خاص شود.

    این خودروساز اعلام کرد: فراخوان وانت‌ها، خودروها و شاسی‌ بلندهای مدل سال 2014 تا 2017 بر نتایج مالی این شرکت تاثیری نخواهد گذاشت. این فراخوان شامل جدیدترین مدل‌های بیوک لاکراس، شورولت کوروت، سیلورادو 1500، شورولت تائوهه، سابربان و سیلورادو HD و کادیلاک اسکالاد است.

    جنرال موتورز در ماه می گزارش تصادف یک شورولت سیلورادوی 2014 را دریافت کرد که در آن ایربگ سمت راننده و سیستم کمربند صندلی عمل نکرده بود.

    این خودروساز در ماه ژوئن تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد و  پیش از آنکه برای صدور یک فراخوان تصمیم بگیرد، به تست جاده‌ای پرداخت.

    این شرکت اعلام کرد نمایندگی‌های فروش نرم‌افزار خودرو را برای جلوگیری از ایراد ایربگ به روزرسانی خواهند کرد.

    جنرال موتورز در سال‌های اخیر با مشکلات دیگری در ارتباط با ایربگ روبه‌رو بوده است. این شرکت در سال 2014 برای حدود 2.6 میلیون خودرو به دلیل سوئیچ احتراق معیوب که مانع از باز شدن ایربگ در بعضی از تصادف‌ها شده بود، فراخوان داد. صندوق مستقل جنرال موتورز که برای جبران خسارت قربانیان این مشکل ایمنی تشکیل شد، 594.5 میلیون دلار خسارت برای 124 کشته و 275 مصدوم مربوط به این فراخوان پرداخت کرد.

    جنرال موتورز دو ماه قبل اعلام کرد رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا ممکن است این شرکت را وادار کند برای 4.3 میلیون خودرو به دلیل وجود بادکننده‌های ایربگ معیوب تاکاتا فراخوان دهد. چنین فراخوانی 550 میلیون دلار هزینه برای این خودروساز آمریکایی به همراه خواهد داشت.

    این شرکت اوایل امسال برای 2.5 میلیون خودرو به منظور تعویض بادکننده‌های تاکاتا فراخوان داده بود.

    فراخوان ب ام و برای تعویض ایربگ 110 هزار خودرو در ژاپن

    شرکت ب ام و آلمان  در راستای بزرگ‌ترین فراخوان جهانی صنعت خودرو برای حدود 110 هزار خودرو در ژاپن به منظور تعویض بادکننده‌های ایربگ معیوب ساخت تاکاتا فراخوان داد.

    این خودروساز آمریکایی برای 44 مدل از جمله هاچ‌بکهای 116i  و 118i و سدان 320i  به منظور تعویض ایربگ‌های سمت سرنشین خودرو فراخوان داد. خودروهای تحت فراخوان در فاصله سال 2004 تا 2012 تولید شده‌اند.

    ایربگ‌های معیوب تاکاتا تاکنون عامل 14 کشته و 150 مجروح در سراسر جهان شناخته شده‌ اند.

    در این ایربگ‌ها از بادکننده حاوی نیترات آمونیوم استفاده شده که در صورت قرارگرفتن در معرض رطوبت و گرمای شدید با شدت زیادی منفجر شده و قطعات فلزی محفظه نگهداری آن ترکش وار در داخل خودرو پرتاب می‌شود.

    فراخوان اخیر ب ام و در پی دستور وزارت حمل‌ونقل ژاپن برای فراخوان هفت میلیون خودروی مجهز به بادکننده ایربگ تاکاتا که در خطر ترکیدن قرار دارند، انجام می‌گیرد.

    فراخوان نیسان موتور برای 134 هزار خودروی در خطر آتش سوزی

    نیسان موتور برای حدود 134 هزار خودرو که اکثرا در آمریکا و کانادا هستند به دلیل خطر نشت مایع در سیستم ترمز که ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود، فراخوان می‌دهد.

    سخنگوی نیسان اعلام کرد هیچ کس به دلیل این مشکل احتمالی آسیب ندیده است، اما موارد متعددی از آسیب‌های حرارتی به خودروها گزارش شده که ممکن است شامل چند مورد آتش‌سوزی هم باشد.

    مدل‌های تحت فراخوان شامل سدان ماکسیما مدل سالهای 2016 و 2017، شاسی بلند مورانو مدل سالهای 2015 تا 2017 و شاسی بلند هیبریدی مورانو مدل سال‌های 2015 تا 2016 هستند.

    نیسان به رانندگان این خودروها توصیه کرد: در صورت مشاهده روشن شدن چراغ هشدار سیستم ترمز ضد قفل در داشبورد، فورا خودرو را متوقف کرده و با نمایندگیهای نیسان برای حمل خودرو به نمایندگی به منظور بررسی بیشتر تماس بگیرند.

    حدود 120 هزار دستگاه از خودروهای تحت فراخوان در آمریکا، حدود 11 هزار دستگاه در کانادا و باقی این خودروها در بازارهای بین‌المللی دیگر نیسان هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، اگر در بررسی قطعات خودرو معلوم شود که قطعه مذکور ایراد دارد نیسان قطعات سیستم ترمز را تعویض خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو