فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

چهارخطه شدن ۱۳ کیلومتر از مسیر سوسنگرد - چذابه تا قبل اربعین

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۳ کیلومتر از مسیر سوسنگرد تا چذابه تا قبل از اربعین چهارخطه می‌شود، به طوری که در بازه زمانی یک ساله، ۴۰ کیلومتر از این محور چهارخطه شده است و ۲ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز به عنوان کمربندی سوسنگرد چهارخطه می‌شود.

چهارخطه شدن ۱۳ کیلومتر از مسیر سوسنگرد - چذابه تا قبل اربعین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  امیرامینی در حاشیه بازدید از محور اهواز- چذابه اظهار کرد: مسیر اهواز - حمیدیه – سوسنگرد - بستان – چذابه یکی از محورهای تردد زوار اربعین حسینی است و بهسازی این محور ضروری است.

    وی افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیش از اربعین ساماندهی راه‌های این مسیر به اتمام برسد.

    امینی تصریح کرد: نسبت به سال قبل که از این محور بازدید داشتیم، کیفیت جاده بهتر شده است. بخش اعظم این پروژه در سال‌های قبل دوخطه بوده و روکش آسفالت آن کیفیت مطلوب را نداشت و نیاز مبرم به بهسازی و روکش آسفالت داشت که با اقداماتی که از سال قبل انجام شد، 27 کیلومتر آن چهارخطه شده است.

    وی عنوان کرد: از سوسنگرد به سمت هویزه نیز به طول 10 کیلومتر در حال چهارخطه شدن است، در حالی که در سال‌های پیش به هیچ وجه کیفیت مطلوبی نداشت.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با تامین منابع تا پایان سال جاری این 10 کیلومتر به اتمام برسد.

    امینی افزود: سعی می‌کنیم در کنار راهسازی و ایمنی حمل و نقل زوار اربعین حسینی، بتوانیم سرویس‌های جانبی را نیز انجام دهیم که ساخت پارکینگ 40 هکتاری از جمله این خدمات است.

    وی در خصوص عملیات اجرایی کمربندی کلانشهر اهواز نیز گفت: کمربندی غرب اهواز به طول 12 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است. ادامه کمربندی اهواز از سمت سوسنگرد به سمت خرمشهر نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کمربندی اهواز از لحاظ اهمیت یک کمربندی استراتژیک است که حتما باید چهارخطه و به اتمام برسد. کمربندی جنوبی و کمربندی غربی اهواز به اتمام رسیده است و با بازدیدی که داشتیم قرار شد منابع مالی تکمیل کمربندی اهواز را تامین کنیم.

    وی افزود: اعتبار جاده میان‌بر مسجدسلیمان در سال جاری بسیار اندک بود و قصد داریم منابع اعتباری جدیدی اختصاص دهیم که پیمانکار توانمندی انتخاب و مطالعات احداث آن را به پایان رسانده و کار احداث آن را در سال جاری آغاز کند.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث جاده میانبر مسجدسلیمان 40 کیلومتر مسیر را کاهش می‌دهد و به طور طبیعی راه دسترسی به محور ایذه و پاشنه زاگرس به سمت دهدشت و لالی را نیز کوتاه می‌کند.

    امینی تصریح کرد: این محور ارتباطی از لحاظ حمل و نقل بسیار مهم و از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان است.

    امینی گفت: یکی دیگر از محورهایی که برای ما بسیار مهم است ادامه آزادراه پل زال به سمت اندیمشک و سپس اهواز است که در تلاش هستیم برای این پروژه سرمایه‌گذار مناسب جذب کنیم تا بتوانیم بحث حمل و نقل شمال به جنوب را سامان دهیم.

    وی افزود: هفته آینده در وزارتخانه جلسه‌ای تشکیل می‌شود تا پروژه‌های راهسازی خوزستان اولویت ‌بندی شده و منابع مالی آن‌ها تامین شود و بتوانیم در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت بخشی از بحث حمل و نقل در استان خوزستان را سامان دهیم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو