فونیکسریمکسبهتام

راهنمای خرید خودرو‌ هاچ‌بک در بازه قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

آبنبات‌های گـران قیمت

عصر خودرو: خودرو‌های ‌هاچ‌بک به دلیل دارا‌بودن ویژگی‌هایی همچون ظاهر اسپرت و ابعاد کوچک، همواره مورد توجه جوانان و ساکنان شهر‌های شلوغ هستند‌. گرچه در بازه‌های قیمتی بالای بازار، این سدان‌ها و شاسی‌بلند‌ها هستند که بیشترین فروش را داشته اما ‌هاچ‌بک‌های نسبتا گران‌قیمت نیز طرفداران خاص خود را داشته و مالکیت یکی از آنها می‌تواند تجربه‌ای خاص‌تر را به شما هدیه کند‌.

آبنبات‌های گـران قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به همین بهانه و در نوشتار پیش‌رو به بررسی اجمالی خودرو‌های ‌هاچ‌بکی پرداخته‌ایم که به صورت صفر‌کیلومتر و یا دست‌دوم با قیمتی بین 80 تا 100 میلیون تومان قابل خریداری هستند‌.‌

گزینه‌های صفر کیلومتر
هیوندای i20 مدل 2015
اگرچه نسل جدید i20 مدت زمان نسبتا زیادی است که معرفی و به بازار‌های جهانی عرضه شده و تا چندی دیگر خودروهای مدل 2017 نیز از راه می‌رسند‌ اما آسان موتور کماکان مشغول فروش نسل قبلی این خودرو با مدل 2015 است‌. این نسل از i20 با یک پیشرانه 1.4 لیتری با حداکثر قدرت 100 اسب بخار و حداکثر گشتاور 139 نیوتن‌متر در ایران ارائه می‌شود ‌که این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 5.9 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی قادر است i20 را طی مدت زمان 11.6 ثانیه به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسانده و در نهایت تا حداکثر 181 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد‌. i20 به نسبت قیمت خود سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی کاملی داشته، از مصرف سوخت و استهلاک پایینی برخوردار است و به نسبت ابعاد بدنه و کلاس خودرو فضای کابین و صندوق بار جاداری را داراست‌. در مقابل از پیشرانه 1.4 لیتری آن نباید توقع هیجان داشت. ضمن اینکه گاهی اوقات کوبش‌های سیستم تعلیق آن، نرمی و راحتی سواری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد‌. هم‌اکنون i20 مدل 2015 با قیمت 84 میلیون و 409 هزار تومان (‌با احتساب مالیات بر ارزش افزوده‌) از سوی آسان موتور به فروش می‌رسد‌.

کیا ریو نسل سوم
مدتی است که عرضه نسل جدید کیاریو در دو گونه سدان و ‌هاچ‌بک در کشورمان آغاز شده است‌. این نسل از ریو در ایران با پیشرانه 1.4 لیتری با حداکثر قدرت 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور 137 نیوتن‌متر عرضه می‌شود که این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ضمن مصرف 6.4 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 11.4 ثانیه و حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت را برای ریو به ارمغان می‌آورد‌. ریو نیز همانطور که از یک ‌هاچ‌بک اقتصادی کره‌ای انتظار می‌رود، خودرویی با مصرف سوخت و استهلاک پایین بوده، لیست تجهیزات آن کامل‌تر از هموطنش i20 بوده و به لطف ابعاد نسبتا بزرگش در کلاس خود از کابین جاداری بهره می‌برد‌. در مقابل همچون i20 ، پیشرانه نسبتا ضعیف و سیستم تعلیق نسبتا خشک آن باعث آزار می‌شود‌. هم‌اکنون کیاریو ‌هاچ‌بک توسط اطلس خودرو با قیمت 97 میلیون تومان (‌بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده‌) به فروش می‌رسد که اگر مالیات و سایر هزینه‌ها نیز محاسبه شود، قیمت تمام شده آن برای مشتری حدود 105.5 میلیون تومان است‌.

گزینه‌های دست‌دوم‌
مزدا 3 نسل دوم (‌مدل 1389 تا 1391‌)
نسل دوم مزدا 3 که در سال 1389 جای نسل اول را در خط مونتاژ گروه بهمن گرفت، بر‌خلاف نسل اول، علاوه بر نمونه سدان، در گونه ‌هاچ‌بک نیز ارائه شد که البته تولید گونه ‌هاچ‌بک پس از 2 سال و در سال 1391 پایان یافت و این ‌هاچ‌بک جذاب ژاپنی به گزینه‌ای در بازار دست دوم بدل شد‌. مزدا 3 مجهز به یک پیشرانه 2‌لیتری با حداکثر قدرت 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 187 نیوتن‌متر است که این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 7.6 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 10.6 ثانیه و حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را برای این سامورایی جذاب به ارمغان می‌آورد‌.
عملکرد فنی و هندلینگ فراتر از انتظار مزدا 3 به همراه طراحی ظاهری جوان‌پسند، کیفیت ساخت بسیار خوب و لیست کامل تجهیزات رفاهی و ایمنی آن، جای هیچ گله‌ای را باقی نمی‌گذارد و در مقابل مواردی همچون فضای کم سرنشینان عقب و فاصله کم کف خودرو تا زمین که در عبور از سرعتگیر‌ها و رمپ‌های ورودی پارکینگ‌ها دقت و ممارست ویژه‌ای را می‌طلبد، از موارد منفی آن هستند‌. ضمن آنکه گرچه مزدا 3 خودرویی کم استهلاک محسوب شده اما قیمت برخی قطعات یدکی آن فراتر از تصور بوده و پیدا‌کردن یکسری قطعات غیر‌مشترک نمونه ‌هاچ‌بک با نمونه سدان، کمی زمانبر است. هم‌اکنون مزدا 3‌ هاچ‌بک بسته به سال ساخت، تیپ تجهیزاتی، میزان سلامت و کارکرد، بین 70 تا 95 میلیون تومان در بازار قیمت دارد‌.

آلفارومئو میتو مدل 2012 تا 2014
آلفارومئو میتو مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری توربو شارژر از سری مولتی ایر با حداکثر قدرت 135 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر است که این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، ضمن مصرف 5.6 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 8.4 ثانیه و حداکثر سرعت 208 کیلومتر بر ساعت را برای این کوچولوی دوست‌داشتنی ایتالیایی به ارمغان می‌آورد. میتو خودرویی با قابلیت‌های حرکتی و پایداری بسیار خوب بوده، کیفیت ساخت آن کاملا فراتر از کلاس قیمتی آن بوده و از تجهیزات مناسبی سود می‌برد. در مقابل کابینی کوچک داشته، خدمات پس از فروش آن چندان گسترده نیست و قیمت قطعات یدکی آن بالا بوده ضمن آنکه برای بهره‌گیری از حداکثر توان و جلوگیری از آسیب به پیشرانه میتو، استفاده از بنزین سوپر به همراه مکمل مناسب ضروری به نظر می‌رسد. در مجموع اگر فردی هستید که با این مقدار بودجه، لذت رانندگی از اولویت‌های شما بوده، در نگهداری از خودروی خود دقت لازم را به خرج داده، فضای جادار کابین و صندوق بار جزو اولویت‌های شما در خرید خودرو نیست و به دنبال خودرویی خاص هستید که کمتر بتوان مشابه آن را در خیابان‌ها مشاهده کرد، آلفارومئو میتو انتخابی است که تا مدت‌ها با شور و شوق فراوان به سراغ آن خواهید رفت و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد‌. هم‌اکنون میتو بسته به سال ساخت، میزان سلامت و کارکرد، پرداختی بین 85 تا 110 میلیون تومان را در بازار طلب می‌کند‌.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو