فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس‌راه استان ایلام:

جاده‌های ایلام برای اربعین حادثه‌‎خیز هستند

عصر خودرو- رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: به‌ اندازه کافی تابلو و علائم هشداردهنده در محورهای منتهی به مرز مهران نصب نشده‌ و جاده‌های ایلام برای اربعین حادثه‌‎خیز هستند.

جاده‌های ایلام برای اربعین حادثه‌‎خیز هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ محسن ناصری در خصوص وضعیت راه‌های استان برای اربعین، اظهار کرد: تمام معایب جاده‌های استان توسط کارشناسان پلیس‌راه احصاء و در جلسات مختلف ستاد اربعین استان مطرح شده است.

    وی بابیان اینکه محور رضاآباد - کنجانچم، جاده اختصاصی شرکت نفت آذر و سه‌راهی جند الله همچنان حادثه‌خیز هستند، تصریح کرد: باید برای اصلاح این نقاط اقدامات لازم انجام گیرد و علاوه بر این باید تمام راه‌های فرعی و خاکی منتهی به پایانه مرزی مسدود و ترددها مدیریت شود تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

    وی ادامه داد: مسیر بان رحمان و مار بره برای استفاده در مواقع اضطراری باید ایمن‌سازی شود، در غیر این صورت تردد در آن بدون حادثه نخواهد بود.

    رئیس پلیس‌راه استان ایلام چهار بانده شدن چهار کیلومتر مانده به شهر مهران را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اکثر جاده‌های استان کوهستانی هستند بنابراین باید با نصب گارد ریل و دپوی خاک در حاشیه جاده از پرتاب خودروها به داخل دره‌ها جلوگیری شود.

    ناصری با انتقاد از نبود تابلو و علائم هشدار دهنده در بیشتر جاده‌های استان ایلام، تصریح کرد: پلیس‌راه استان زحمت بسیاری از نواقص جاده‌ای را به دوش می‌کشد.

    از اتوبوس سالم برای حمل و نقل زائران استفاده شود

    رئیس پلیس‌راه ایلام با تأکید بر اینکه در ایام اربعین باید از اتوبوس‌های سالم و بدون نقص فنی استفاده شود، گفت: متأسفانه در سنوات گذشته شاهد بودیم که اتوبوس‌ها از تک راننده استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک و برخلاف قانون است و حتماً باید هر اتوبوس دارای دو راننده باشد.

    وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی استان در مسیر تردد زائران اربعین با دوربین‌ها کنترل و رصد و با هرگونه تخلف برخورد قانونی و قاطع می‌شود، گفت: اربعین بزرگ‌ترین مأموریت کشوری است و امکانات ملی می‌طلبد و با توجه به تعیین چند استان به‌ عنوان معین استان ایلام برنامه‌ریزی‌های لازم در ستاد اربعین انجام خواهد گرفت.

    رئیس پلیس‌راه ایلام ادامه داد: از سال گذشته تاکنون اقداماتی در حوزه توسعه راه‌های استان انجام‌ شده اما در حال حاضر قابل‌استفاده نیستند، یعنی فقط خاک‌برداری شده‌اند؛ بنابراین راه و شهرسازی باید با توجه به فرصت کم باقی‌مانده به اربعین با سرعت بیشتری به رفع نواقص جاده‌ها اقدام کند.

    رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تأکید بر اینکه دوربین های کنترل و ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان باید افزایش پیدا کند تا کنترل سرعت خودروها آسان‌تر شود، ادامه داد: پیچ‌های حادثه‌ساز و شانه‌های خطرناکی در جاده‌های استان وجود دارد که باید حتماً برای اصلاح آن‌ها برنامه داشت.

    وی تصریح کرد: سال گذشته در ایام اربعین بیشترین تصادفات در محور حمیل ـ ایلام به دلیل نبودن گاردریل اتفاق افتاد که متأسفانه این مشکل کماکان وجود دارد.

    ناصری خط ‌کشی مسیر حمیل ـ مهران را بسیار ضروری عنوان و تصریح کرد: برای اربعین جاده‌های استان نیاز مبرم به خط‌کشی و مشخص شدن باندهای تردد دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو