فونیکسریمکسبهتام

در سال تحصیلی گذشته؛

۲۱خودرو متخلف در سمنان توقیف شد

عصر خودرو- رییس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه پیاده کردن دانش آموزان از سرویس مدرسه به نحوی که از عرض خیابان عبور کنند ممنوع است، گفت: ۲۱خودرو در سال تحصیلی گذشته به علت تخلفات توقیف شد.

۲۱خودرو متخلف در سمنان توقیف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ رحیم ساعد ضمن بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته تصادف سرویس مدرسه منجر به جرح گزارش نشده است، ابراز داشت: این بسیار نکو است که با رانندگان قانون‌مندی مواجه ایم که در کمال آرامش و امنیت به کار خود مشغول هستند که این امر تنها در سایه تعامل و همکاری مطلوب مدیران مدارس، آموزش پرورش و رعایت قوانین از سوی رانندگان امکان پذیر خواهد بود.

    وی افزود: اگر خودروی مدارس در تصادفات منجر به فوت و جرح، مقصر و محکوم تشخیص داده شوند، گواهی صلاحیت رانندگی به عنوان راننده سرویس مدارس او باطل می شود.

    رییس پلیس راهور استان سمنان با بیان آغاز سال تحصیلی جدید و استفاده دانش آموزان از وسایل حمل و نقل عمومی، ابراز داشت: سازمان تاکسیرانی با تمام قوا در انتظار آغاز مهر و بازگشایی مدارس است سرویس مدرسه، کلاس سیار ترافیک محسوب می شود و سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مینی بوس داران از هر لحاظ مورد تایید پلیس هستند.

    ساعد همچنین با بیان میزان استفاده دانش آموزان از سیستم حمل و نقل عمومی، گفت: 120 هزار دانش آموز در استان سمنان تحصیل می کنند که از این تعداد بیش از 34 هزار دانش آموز در شهر سمنان قرار دارند که بیش از ٢٣۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به عنوان سرویس مدارس جابجایی آنها را پوشش می دهند.

    وی نظارت بر نحوه گزینش و جذب رانندگان سرویس را امری ضروری خواند و افزود: پلیس راهور در این امر حساسیت ویژه ای دارد چراکه رفتار دانش آموز تاثیر از رفتار بزرگترهایی دارد که هر روز به نوعی با آنها در ارتباط است لذا نوع پوشش رانندگان سرویس مدارس و منظم بودن آنها در بُعد فرهنگی دانش آموزان اثر گذار خواهد بود و رانندگان ملزم به رعایت آن هستند.

    رییس پلیس راهور استان سمنان همچنین گفت: در سال تحصیلی 94-95 تعداد 823 فقره اعمال قانون برای رانندگان سرویس مدارس انجام شد که 21 خودرو به علت تخلفات توقیف شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو